י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בלי בושה

שעות לפני הפיגוע: זעם בישראל על שר החוץ האמריקני

זעם רב בישראל על שר החוץ האמריקני בלינקן שמבקר בישראל בעקבות דברים שאמר שעות לפני הפיגוע נגד המתיישבים ביהודה ושומרון. שר בממשלה וחבר כנסת מהאופוזיציה תקפו בחריפות

שעות לפני הפיגוע: זעם בישראל על שר החוץ האמריקני
פגישת בנט ובלינקן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שעות לפני הפיגוע הרצחני הנוראי בעיר חדרה על ידי שני מחבלים ערביים ישראלים, אמר שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן המבקר בישראל כי "יש להימנע מהרחבת ההתנחלויות ולמנוע את אלימות המתנחלים לקראת הרמדאן ופסח". שעות אחרי הדברים נרצחו שני אזרחים.

בהצהרתו המשותפת עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר מוקדם יותר היום שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, כי "יש להימנע מהרחבת ההתנחלויות ולמנוע את אלימות המתנחלים לקראת הרמדאן ופסח - זאת במטרה להגביר את המאמצים ליצירת שותפויות בין הצדדים". שר החוץ האמריקאי הוסיף כי הוא "מעודד לראות חברי קבינט נפגשים עם מנהיגים פלסטינים, הוא התייחס למערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי: "הממשל האמריקאי בונה מחדש את מערכת היחסים בין ההנהגה הפלסטינית והעם הפלסטיני ברמאללה ובמזרח ירושלים".

בנט ובלינקן בהצהרה היום. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

שר התקשורת יועז הנדל הגיב וכתב נגד מזכיר המדינה אנתוני בלינקן: "שפיכות הדמים ברמדאן היא תוצאה של הרצון לחסל יהודים. רצון שהיה לאורך ההיסטוריה ולא נגדע. ‏לא אלימות מתנחלים ולא תירוצים אחרים. התגובה היחידה היא קיר ברזל. לא מריבות פנימיות ופוליטיקה. ‏ידענו מצבים קשים, נגבה מחיר וננצח. ‏שולח רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הקשה הערב בחדרה".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ קרא לראש הממשלה לבקש משר החוץ האמריקאי לעזוב את ישראל, כשהוא מתייחס לדברים שאמר בלינקן דווקא נגד אילמות מתנחלים בשעות הבוקר: "אחרי העיוות הנורא ותוצאותיו המידיות, בנט של פעם היה קורא לבלינקן לעלות עוד הערב על המטוס חזרה הביתה", כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

כאמור הפיגוע הקשה בחדרה, בו נרצחו שניים ונפצעו 10 אנשים, התרחש בזמן שששה שרי חוץ נועדו בנגב, לרגל מה שמכונה 'פסגת הנגב' שיזם שר החוץ יאיר לפיד. ביממה האחרונה פורסמו ברשתות החברתיות הערביות, קריאות נגד הפסגה, שכונתה 'פסגת הרשע', כשהערכות הן שהעיתוי של הפוגעים נבחר דווקא הערב כדי לפגוע בפסגה בנגב.

אנתוני בלינקן הפיגוע בחדרה אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד