י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביהמ"ש: שימוע נוסף בהקצאת הקרקע לישיבות בית וגן

בית המשפט קבע: על עיריית ירושלים לערוך שימוע נוסף באשר להקצאת הקרקע לישיבות בבית וגן • פינדרוס: "ברקת נכנע ללחץ החילונים המתנגדים - נגייס עורך דין משלנו"

ניר ברקת. צילום: ארכיון
ניר ברקת. צילום: ארכיון

גורלן של ישיבות 'עטרת ישראל', 'מעוז חיל', 'משכן חיים' ועוד נדון היום בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית המשפט לענייני מנהליים מקומיים.

הדיון התקיים במסגרת עתירה שהגיש עו"ד יוסי חביליו בשם חבר האופוזיציה בירושלים, מאיר תורג'מן ויו"ר סניף מרצ בעיר, יעל עשור שדרשו לבטל הקצאת מגרש ששטחו 8 דונם הנמצא על קו התפר בין שכונת בית וגן לבין שכונת רמת שרת.

תחילת הסאגה כאשר לפני תקופה ארוכה הציעה עיריית ירושלים את המגרש להקצאה.

חמש עמותות הגישו בקשה לקבל את המבנה ומנגד גם המנהל הקהילתי הגיש בקשה והתנגד לבקשת 5 העמותות החרדיות. בתחילת שנת 2013 התקיים דיון בוועדת ההקצאות בעירייה ובפניה הופיעו הצדדים.

המתנגדים, טענו כי אין זה סביר להקצות את המגרש, בודאי את כולו, למוסדות חינוך חרדים ולא לצורכי תושבי השכונה.

למרות זאת אישרה הוועדה את הקצאה לעמותות החרדיות, "הובהר לנו כי למרבית הצרכים הקיימים ברמת שרת, ניתן מענה סביר במסגרת השכונה".

בהחלטה הבהירה הוועדה כי השטח אינו נמצא ברמת שרת אלא "נוטה לטובת שכונת בית וגן". חודש אחרי, אישרה מועצת עיריית ירושלים את ההחלטה של הוועדה.

ואז הוגשה העתירה שם נדרשה העירייה לבטל את ההחלטה.

בית המשפט קבע כי צו ארעי נגד ההקצאה יבוטל. במקביל, עיריית ירושלים והעמותות יוכלו ליישם את התכנון המשותף של השטח, אולם על העירייה לערוך שימוע במסגרתו היא תשמע את טענותיו של באי כוח העותרים.

מעבר לזה, עיריית ירושלים תצהיר על כך כי ההתקדמות מבחינת העמותות בשטח לא תקנה להן כל יתרון בתהליך ההקצאה הסופי. דיון נוסף, החליט נשיא בית המשפט המחוזי, דוד חשין, ייקבע בתוך חודש ימים.

סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס נכח בדיון אמר ל'בחדרי חרדים': "צר לי על כך שהעירייה לא הגנה באופן ברור וחד משמעי על החלטת מועצת העיר והסיכום עם ראש העיר להקצות את המגרש לשלושת העמותות ללא גמגומים. לו עשתה כן בית המשפט היה דוחה את העתירה על הסף כפי שרימז השופט חשין בדיון.

"מסתבר שוב שראש העיר לחיץ מול ציבור שאינו מתגורר באזור, משחק פוליטיקה בערב בחירות וחוזר בו מסיכומים ברורים וזו לא הפעם הראשונה".

פינדרוס ציין כי לקראת הדיון העיקרי בעתירה העמותות ישקלו לשכור עו"ד חיצוני ולא זה של העירייה כדי להגן עליהן ועל מה שהן צריכות לקבל.
שטח בית משפט בית וגן עיריית ירושלים עמותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד