כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הכסף יענה את הכל

5000 דולר לבעל תחנת רדיו כדי שישדר תעמולה רוסית

בעל תחנת רדיו מקומית במיזורי סומן כ'בוגד' על קבלת 5,000 דולר לחודש לשידור שש שעות של תעמולה רוסית בחסות ולדימיר פוטין מדי יום. התחנה שידרה שקרים שפרסם צבא רוסיה, כמו גם על הטענה חסרת הבסיס של פוטין שאויביו באוקראינה הם נאצים

5000 דולר לבעל תחנת רדיו כדי שישדר תעמולה רוסית
אילוסטרציה צילום: unsplash

פיטר שרטל הוא אחד משני בעלי תחנות הרדיו היחידות בארה"ב שהסכימו לשדר את "השעה הקריטית" של רדיו 'ספוטניק', כשהשנייה היא תחנת 'וושינגטון הבירה'.

התוכנית השנויה במחלוקת משודרת במדינת מיזורי בארצות הברית במשך שלוש שעות, מ-6 בבוקר עד 9 בבוקר, ושוב מ-9 בערב עד חצות. התוכנית מוקלטת באנגלית במשרדי הערוץ 'ספוטניק' בוושינגטון, והיא משודרת על ידי השדרנים האמריקאים ד"ר ווילמר ליאון וגרלנד ניקסון.

שרטל הבעלים של התחנה, חוטף אש על שידור התוכנית, לאחר שולדימיר פוטין פלש לאוקראינה וטובח באלפי אזרחים חפים מפשע, אבל הוא לא מתחרט. "חלק ידברו איתי, אבל אחרים עדיין יקראו לי כל מיני כינויים", אמר. "מה שאני אסיר תודה עליו הוא שאנחנו עדיין חיים במדינה שבה הם יכולים להתקשר אליי. גם אם הם לא חושבים על חופש הביטוי הם מנצלים את הזכות הזו".

שרטל החל לשדר את התכניות הרוסיות בינואר 2020, אך הביקורת התגברה לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר. ה'דיילי מייל' מדווח, כי במהלך אחד השידורים המגישים ואורחיהם הדהדו טענות שקריות על ממשלת אוקראינה. על פי הדיווח, הם חזרו על שקרים מהתקשורת הממלכתית הרוסית, כמו גם על הטענה של פוטין שאויביו באוקראינה הם נאצים. שרטל אמר שאנשים מאשימים אותו ואת אשתו כבוגדים בארה"ב ומדי פעם מוציאים נגדם איומים.

בעוד המבקרים אומרים שהוא מקדם תעמולה ומידע מוטעה, שרטל טוען שרוב האנשים שמתקשרים להתלונן לא האזינו לתוכנית. הוא מודה שקיבל תחילה את החוזה של רדיו 'ספוטניק' שעמד על השכר בסך 5,000 דולרים לחודש, כי הוא נאבק לשמור על המשך קיום התחנה שלו שפועלת מתוך מבנה רעוע ומבולגן. הוא אמר שהוא הפסיק לקחת משכורת לפני חודשים, למרות שהוא עושה כמעט את כל העבודה.

שרטל אמר שהוא משדר תוכניות שאינן כדאיות מבחינה מסחרית ואינן תלויות בפרסום, שלטענתו משפיעים על דיווחי החדשות. הוא אמר שהוא מקדם את חופש הביטוי על ידי "מתן במה לאנשים שאחרת קולם לא נשמע". תוכנית אחת שנקראת "חדשות אמיתיות" זכתה לביקורת על ידי הליגה נגד השמצה על הפצת מסרים אנטישמיים, ואיסלאמופוביים.

תחנת רדיו תעמולה שקרית תעמולה סובייטית מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד