כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
200 גופות בבור

רחובות מריופול הפכו לבתי קברות מאולתרים

גופות רבות מתגלות ברחבי עיר הנמל מריופול הנצורה כאשר קורבנות קבורים מתחת להריסות, קרובי משפחה אינם מסוגלים לחלץ גופות עקב ההפגזות הכבדות. האו"ם דיווח כי הוא קיבל מידע לגבי קברי אחים של עד 200 גופות

רחובות מריופול הפכו לבתי קברות מאולתרים
קבר אחים במריופול צילום: באדיבות המצלם

רחובות העיר הנצורה מריופול באוקראינה, הופכים לבתי קברות עם קברים מאולתרים, גופות של אזרחים והן של חיילים נקברו מתחת להריסות של בניינים הרוסים או נותרות ברחובות, לאחר שאזרחים אינם מסוגלים לחלץ קורבנות ולתת להם קבורה נאותה עקב ההפצצה הבלתי פוסקת.

האו"ם הודיע כי קיבל מידע בנוגע לקברי אחים בעיר - אחד מהם מכיל לפחות 200 גופות. מוקדם יותר החודש, עובדי בתי קברות חפרו תעלות באורך 15 מטר באחד מבתי הקברות הישנים במריופול, והכניסו שם גופות עטופות בשטיח או בשקיות ניילון.

התושבים נאלצו גם לחפור קברים בצד הדרך מול בנייני מגורים שנהרסו, כאשר אלו שלא נהרגו מההפגזה, נמצאים במחסור חמור של ציוד רפואי, וללא חשמל. כוחות רוסים הפגיזו את העיר ללא הבחנה והרסו כמעט את כל העיר.

ראשי הצבא של אוקראינה אמרו הלילה שרוסיה ממשיכה ב"תוקפנות חמושה בקנה מידה מלא", עם התקפות בלתי פוסקות על ערי אוקראינה. הנשיא זלנסקי ביקש ממדינות המערב להעביר ציוד צבאי ש'צובר אבק במלאי'. ואמר כי אוקראינה צריכה רק אחוז אחד ממטוסי נאט"ו ואחוז אחד מהטנקים שלה. מנהיגי נאט"ו העניקו עד כה לאוקראינה טילים נגד טנקים, וטילי נ"ט, כמו גם נשק קל וציוד מגן, אך לא נתנו שריון כבד או מטוסים.

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה בתי קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד