כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המרוויחות מהמלחמה באוקראינה

הסעודים והאמירתים לא עונים לטלפונים של נשיא ארצות הברית

לאחרונה הסעודים והאמירותים עשו הכול כדי לקבל קצת יחס מהבית הלבן. הם קיוו לקבל שיחת טלפון מביידן, קיוו שיתמוך בהם אחרי שהחות'ים בתימן הפגיזו אותם בטילים בליסטיים ושיגרו לעברם מל"טים, אבל אז הגיע הרגע שבן סלמאן ובן זאיד סירבו לבקשותיה של ארצות הברית לקיום שיחה עם ביידן

הסעודים והאמירתים לא עונים לטלפונים של נשיא ארצות הברית
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

אם קוראים לכם מוחמד בן סלמאן או מוחמד בן זאיד, יורשי העצר של סעודיה והאמירויות, אתם עושים את הבלתי ייאמן - ומסננים את נשיא ארצות הברית, עד לאחרונה הסעודים והאמירותים עשו הכול כדי לקבל קצת יחס מהבית הלבן. הם קיוו לקבל שיחת טלפון מביידן, קיוו שיתמוך בהם אחרי שהחות'ים בתימן הפגיזו אותם בטילים בליסטיים ושיגרו לעברם מל"טים.

אבל מה קרה עכשיו? למה פתאום השיח'ים מהמפרץ משחקים אותה קשים להשגה עם האמריקנים? נראה לי שאתם יכולים לנחש לבד. אחרי עשורים שבהם המזרח התיכון היה האזור הכי אלים, בעייתי וגועש בעולם - הפעם רוחות המלחמה מנשבות באירופה. זה יוצר הזדמנויות חדשות, והמרוויחים הגדולים יכולים להרשות לעצמם לסנן את מלך הכיתה.

זוהי השעה היפה של המדינות ברוכות הגז והנפט במזרח התיכון. במערב החליטו שהם לא רוצים את הנפט של פוטין - אז סעודיה, איחוד האמירויות וקטר מתחילות לשמוע את הרעש הזה. כשהמלחמה באוקראינה התחילה חבית נפט עלתה בערך 90 דולר, ומאז כבר חצינו מזמן את רף ה-100 דולר לחבית, ואל תופתעו אם המחיר עוד יעלה.

העלייה במחירי הנפט תעשיר את אוצרות מדינות המפרץ, זה יטיב עם כלכלתן ויביא להן השקעות חדשות. ביידן, שמוביל את החרם על רוסיה, היה רוצה לראות את סעודיה והאמירויות מייצאות יותר נפט - מה שהיה מוריד את המחיר לחבית. אבל כמו שאמרנו, הן לא ענו לטלפונים שלו, אז הוא שלח חבר כדי שידבר אל הלב שלהן.

לחצו כאן לטור המלא של רועי קייס ב'כאן חדשות'.

ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה איחוד האמירויות סעודיה רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד