א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מוקד עימות חדש בירושלים • מחאה נגד מתחם התחנה

העדה החרדית הספרדית, קוראת להפגין נגד חילולי השבת הצפויים במתחם התחנה בירושלים • בחג השבועות יקיימו תושבי האזור תפילת מוסף המונית במקום

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

לראשונה מאז נפתח מתחם התחנה - מתחם בילוי גדול בשכונת תלפיות בירושלים, תפגין קבוצת חרדים בחג השבועות נגד פתיחתו בשבתות ובחגים.

בד"ץ העדה החרדית הספרדית פרסם היום (ב') קריאה לצאת ולהפגין בחג הקרוב נגד חילולי השבת: "כל מי שבידו למחות ואינו מוחה", נכתב בקריאה עליה חתומים ראשי בית הדין, "כדי לגרש סלון ממאיר זה מעיר הקודש והמקדש, נתפס בעוונם. במה שלא מחה למנוע חילול שבת המוני, חילול התורה וחילול פלטרין של מלך מלכי המלכים".

לפני שבוע נפתח המתחם הכולל מרכז מסחרי על שטח בן 11 דונם ובו שטחי מסחר, אמנות ואוכל. בשטח הוקמו שבע מסעדות, לצד מרכז מבקרים ענק, מרכז מסחרי ועוד.

בחג הקרוב מתוכנן פתיחתו של יריד ענק שיהיה פתוח בכל שבתות הקיץ. "מטרתם ברורה למשוך למקום את הנוער והדור הצעיר", אמרו בבד"ץ והזהירו כי הסכנה היא "מוחשית" אשר "נשקפת לעתידם הרוחני".

בחג השבועות יקיימו תושבי שכונות קטמון, בקעה, תלפיות, מקור חיים, פת, מושבה הגרמנית וטלביה תפילת מוסף המונית. המארגנים סידרו גם מקום מאולתר לצורך עריכת קידוש.

המפתיע הוא שמי שנוטל את מושכות ניהול המאבק הוא גוף חרדי קטן שאינו מוכר. כפי שדווח בעבר בעדה החרדית שקלו על פעולות מחאה שונות נגד פתיחתו של המתחם, אך עד כה לא החליטו על דבר. גם נגד הנציגים החרדים בעיריית ירושלים הופנתה לאחרונה ביקורת קשה בטענה כי אלו לא פעלו דיו כדי למנוע את חילול השבת במתחם.
הפגנה שבת ירושלים חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד