ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ארונו בא • האדמו"ר מדזיקוב-ארה"ב זצ"ל

הבוקר התקיימה הלוויתו של האדמו"ר מדזיקוב-ארה"ב • ארונו הוטס ארצה והלוויתו יצאה מבית המדרש של מרכז חסידי ויז'ניץ • נטמן סמוך לאוהל אדמו"רי ויז'ניץ

האדמו"ר מדזיקוב. צילום: ארכיון
האדמו"ר מדזיקוב. צילום: ארכיון

הבוקר (ב), התקיימה הלוויתו של הרה"צ רבי יהושע הורוביץ זצ"ל האדמו"ר מדזיקוב-ארה"ב, שנפטר לאחר מחלה קשה.

האדמו"ר התגורר בבורו פארק, הלוויתו יצאה מבית מדרשו בדרכה לנמל התעופה בניוארק, כדי להטיס את ארונו ארצה.

כאן, יצאה ההלוויה מבית המדרש מרכז חסידי ויזניץ ברחוב שלמה המלך, עברה דרך בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ ומשם לבית החיים בבני ברק, שם נטמן בצמוד לאוהל אדמו"רי בית ויז'ניץ.

בהלוויה השתתפו האדמו"רים מויז'ניץ, וגם האדמו"ר מקרעטשניף, שגיסו הרב הורביץ, הוא בן האדמו"ר שנפטר.

במהלך ההלוויה במרכז חסידי ויזניץ, העלה האדמו"ר מויזניץ באוזני האדמו"ר מקרעטשניף קווים לדמות הנפטר וסיפר כי נחשב אצל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ כאחד מבני המשפחה.

זאת משום שאביו של האדמו"ר, הרה"צ רבי מאיר הי"ד, נספה בשואה. אביו של רבי מאיר, הרה"צ רבי אלתר יהושע זצ"ל היה חתנו של ה'אהבת ישראל מויז'ניץ זצ"ל. בניו של רבי מאיר הי"ד עלו ארצה, וה'אמרי חיים' אימץ אותם כילדים, גדלם וחנכם עד לנישואיהם.

"בויז'ניץ נהוג, כי האדמו"רים מקדישים את דברי התורה שלהם בשבתות העלייה לתורה של צאצאיהם, לשמחה שבפתח, על האבות הקדושים היורדים מגן עדן כדי להשתתף בשמחה ועל ההכנה הרוחנית שיש לעשות לפני כן. וכך גם נהג זקני ה'אמרי חיים', בעת שהאדמו"ר מדזיקוב עלה לתורה לפני נישואיו".

עוד סיפר האדמו"ר במסגרת ביקוריו של ה'אמרי חיים' בכל אחרון של פסח, בביתם של נכדיו, מנהג בו התמיד שנים ארוכות, נהג לעלות גם לבית האדמו"ר מדז'יקוב.

"במפתיע", סיים, "האדמו"ר נפטר בשבת ב' בסיוון, יום ההילולא של זקננו 'האהבת ישראל זצ"ל.

"בן דוד נוסף לבית הורביץ, שאף שמו היה רבי יהושע ושימש כראש מוסדות דזיקוב בירושלים, נפטר אשתקד. אלא שהוא הסתלק דווקא בהילולת ה'אמרי חיים' בט' ניסן. מפליא הדבר, שהצאצאים לבית דז'יקוב וויז'ניץ שגדלו על ברכי ה'אמרי חיים' נפטרו בימי ההילולא של אדמו"רי ויז'ניץ".

את מקומו של האדמו"ר צפויים למלא שלושת בניו, שמתגוררים בבורו פארק, ויליאמסבורג ומונסי. כל אחד ינהל חצר משלו במקום מגוריו.
דזיקוב ארה''ב לוויה מטוס ארץ ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד