כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרעי: סיכמתי עם לפיד, מוריד הקיצוץ בחינוך החרדי

דרעי פרסם: סיכום ביני לבין לפיד הוביל לביטול הקיצוץ ברשתות החינוך החרדיות • שר החינוך, שי פירון: נקים רשת של בתי ספר ממלכתיים חרדיים, כדי לייצר אלטרנטיבה

שי פירון. צילום: פלאש90
שי פירון. צילום: פלאש90



מאבק גרסאות בין שר האוצר יאיר לפיד לבין יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי.

אתמול בערב (ב), בישר דרעי כי הגיע לסיכום עם שר האוצר ושר החינוך הרב שי פירון, והוביל לביטול הקיצוץ המתוכנן של 25 אחוז בתקציבי רשת מעיין החינוך התורני ובמוסדות החינוך העצמאי.

בהודעה שפרסם יועץ התקשורת של אריה דרעי נאמר: ״יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי ושר האוצר יאיר לפיד, הגיעו הערב לסיכום כי שר האוצר מוריד מסדר היום את הקיצוץ המתוכנן ברשת מעיין החינוך התורני ובמוסדות החינוך העצמאי". אריה דרעי צוטט בהודעה: "הורדת הקיצוץ על ידי שר האוצר, היא תחילתה של הידברות החשובה ונחוצה מאוד בעת הזו לכולנו״.

למעשה מי שהיה מעורב עמוקות בביטול הקיצוץ הצפוי לא היה שר האוצר יאיר לפיד, אלא שר החינוך הרב שי פירון. אריה דרעי שביקש למהר ולקטוף דיוידנדים על הביטול, פרסם את ההודעה לתקשורת על כך, ללא שציין את שר החינוך. אנשיו של שי פירון נזעקו, ובהודעה שנייה, ששוגרה כעבור מספר דקות, צורף שמו של פירון להודעה.

אלא שהבוקר, בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק שלו (ראה ידיעה נפרדת), תוקף שר האוצר יאיר לפיד את דרעי חזיתית, מציג גירסה משלו להשתלשלות האירועים, ותוהה: "מה יצא לו מזה חוץ מההזדמנות להביך אותנו?"

יחד עם זאת, הפוסט של לפיד מעלה תמיהה, כיוון שאתמול פעלו אנשיו של שר החינוך להכניס בפרסומים את פועלו של האחרון בביטול הקיצוץ.

במשרד החינוך: איש קשר למגזר החרדי

אז מה קרה כאן בעצם?

לפי הצעת התקציב, אמורה הייתה להצטצם תמיכתה של המדינה ברשתות החינוך החרדי ב-25% ותלוייה גם היא במבחני מיצ"ב . טכנית נוצרה בעיה להפעיל את הסעיפים הללו כעת, כשכל המהלך של הקמת רשת ממלכתית חרדית עדיין לא בוצע הלכה למעשה.

במשרד מגבשים צעדים לקראת בנייתה של רשת שכזו, ונטילת תקציבים ממוסדות קיימים בעוד אין מוסדות מחליפים, אינה הוגנת וגם חסרת טעם.

יחד עם זה, אין לגורמים בסביבתו של השר פירון כל בעיה להעניק קרדיט לדרעי, שנפגש בתקופה האחרונה פעמים רבות עם השר, ואין ספק שפגישות אלו תרמו לצעד האחרון.

בראיון לתקשורת אמר השר פירון: "זה ערב היסטורי. בתי הספר החרדיים יהיו כפופים למבחני מיצ"ב ולימודי ליבה כדי לזכות בתקצוב. מי שלא יעמוד בתנאים לא יקבל. אנחנו נקים רשת של בתי ספר ממלכתיים חרדיים, כדי לייצר אלטרנטיבה. בסך הכול, לראשונה החרדים מקבלים על עצמם את התנאים במערכת החינוך".

בעצם ניתן להניח גם, שביטול הקיצוץ קשור לכניסתו של יצחק רביץ כיועץ לשר החינוך השר הרב שי פירון. אין ספק שהכנסתו של איש קשר למגזר החרדי לתפקיד במשרדו של השר פירון היא חלק מצעדים בוני אמון, שההחלטה הערב היא חלק מהם.

מצד שני, ייתכן ובביטול הקיצוץ טמונה הסכמה שבשתיקה של הגורמים החרדים להקמת רשת חינוך ממלכתי-חרדי.
יאיר לפיד אריה דרעי שי פירון יצחק רביץ תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד