כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קוטפים קרדיט באופוזיציה: הסיפור של 'בניין עולם'

את ההישגים מהקדנציה הקודמת איש לא ייקח לח"כים החרדים • חלקם סיירו בת"ת 'בניין עולם' בבית וגן, וזכו לראות את פירות עמלם • הסיפור המלא ותמונות

בסיור
בסיור

חברי הכנסת החרדים כבר התרגלו למעמד האופוזיציוני, חלקם מצאו את מקומם בוועדות השונות, שם גיבשו לעצמם ערוצי פעילות שונים בכדי להמשיך ולהיטיב עם המגזר החרדי, וחלקם עדיין בשלבי התאקלמות.

אולם גם בימים אלו מתבשרים חלקם על פירות הנקצרים בימים אלו משתילים שנזרעו והושקו כשעוד היו בממשלה.

שלשום (א) הגיעו חברי וועדת החינוך לסיור במוסדות בירושלים, בסיור השתתפו יו"ר הוועדה ח"כ עמרם מצנע, ובין החברים - חה"כ יעקב אשר ומנחם לייזר מוזס, יצחק פינדרוס, מנהל המחלקה לחינוך חרדי בעירייה איתמר בר עזר ומנהל האגף במשרד החינוך יהודה פינסקי. במהלך הסיור הגיעו חברי המשלחת לביקור בתלמוד התורה בניין עולם בבית וגן. חברי הוועדה ראו והתרשמו מקרוב כיצד מתנהל אחד מהחיידרים הגדולים בעיר, ועברו בין הכיתות להתרשם מילדי החמד.

לא לחינם נבחר 'בניין עולם' על ידי איתמר בר עזר כמייצג עבור וועדת החינוך. לפני למעלה משנתיים התחוללה דרמה של ממש: לעיריית ירושלים נודע כי בתלמוד התורה קיים מחסור בכיתות, ומנגד מכסת התלמידים הולכת וגדלה. בסיור שנערך במקום על ידי פקחים נמצאו חריגות בנייה שנעשו עבור הרחבת כיתות לימוד, ולמבנה הוצא על אתר צו סגירה.

למעלה משש מאות תלמידים מצאו את עצמם נעים ונדים, עד שהנהלת התלמוד תורה איתרה שני מבנים בשכונה, היכולים לאכלס את מאות התלמידים למשך שנה. ואכן, שנת הלימודים תשע"ב נפתחה במבנים זמניים, ובמקביל הוחל בבניית בניין חדש ומרווח, שיהיה מוכן עד לפתיחת שנת הלימודים תשע"ד. אולם בזאת לא תמה הביורוקרטיה.

במשרד החינוך לא מיהרו להנפיק לתלמוד התורה רישיון לאחר מספר כשלים שנמצאו במוסד, שחלקם נבעו מחסמים ביורוקרטיים, וחלקם עקב כך שמדובר במבנים שכורים לפרק זמן קצר, מה שמנע מהנהלת הת"ת לבצע שינויים.

במשך מספר חודשים התנהל מו״מ בין תלמוד התורה למשרד החינוך, עד שהאחרונים הודיעו כי תקצוב הת"ת נעצר, ובתוך שבועיים יכנס לתוקף צו סגירה לתלמוד התורה.

לעובי הקורה נכנסו כמה עסקנים, בהם חבר הכנסת מנחם לייזר מוזס, אז סגן שר החינוך, שקיים ישיבה מיוחדת עם מנהל האגף במשרד החינוך, יהודה פינסקי, שהורה בעקבות כך על ביטול צו הסגירה, ובמקביל הורה לצוות המשרד לטפל בהנפקת הרישיון על כל הכרוך בו במהירות האפשרית.

במשך כל התקופה ליוו אנשי לשכתו של סגן שר החינוך בעצה ותבונה את הנהלת הת"ת עד לקבלת
הרישיון המיוחל.

גם חבר הכנסת יעקב ליצמן, אז סגן שר הבריאות, שתחת משרדו היה האגף האחראי על בדיקת המוסדות ואישורם מבחינה בריאותית - נחלץ לעזרה. ליצמן קיבל פנייה ממנהלי החיידר, והוא פנה והסביר לממונים כי עיכוב הבדיקות המתבקשות יביא לסגירת המוסד, ואלו אכן הזדרזו משמעותית לבצע את המוטל עליהם.

וכך, באופן פלא, התבשרו בהנהלת התלמוד תורה כי הסאגה מאחוריהם, בניין חדש יעמוד לשימוש התלמידים כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה. הרישיונות המיוחלים הושגו, והכל בא על מקומו בשלום.

במהלך הסיור נשא הרב מוזס דברים בפני עמרם מצנע וחברי הוועדה ואמר כי הוא עד מקרוב למה שהמוסד עבר בשנים האחרונות, וביקש מבכירי משרד החינוך להטות שכם ולעמוד לצידם של מנהלי המוסדות העושים מלאכת קודש ומחנכים את צעירי הצאן.







ועדת החינוך סיור קרדיט בניין עולם בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד