י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכתב החרד"ק: "במחילה, תחנכו קודם את הילדים שלכם"

אברהם, מתנדב חרדי במשטרת בני ברק, מספר על פגיעה שחווה מחבורת ילדים בעיר, ופונה לתוקפים ולמשמיצים: "אתם רוצים שילד יבלה לילה במשטרת רמת גן?"

שוטר חרדי. תמונת ארכיון
שוטר חרדי. תמונת ארכיון

אברהם, מתנדב חרדי במשטרת בני ברק, פונה במכתב אישי ללוחמים בתופעת החיילים החרדים, שאף המציאו עבורה במיוחד את השם חרד"קים, ושואל: עד לאן?

המכתב מופנה "לכבוד העסקנים, הקופירייטרים, מדפיסי הפאשקווילים, וכל מי שעסק או עוסק בהכפשת ציבור תחת הכותרת: חרדקים".

והוא פותח: "אני חייב לציין שהתעמולה שלכם עובדת. נקודה. אני חרדי כמוכם, שמתנדב בשעות הפנאי במשטרת ישראל בעיר בני ברק, בשביל לעזור לאחי התושבים בעיר התורה והחסידות. למנוע פשיעה, לאבטח הכנסות ספרי תורה ועוד הרבה תפקידים שכולם בתוך בני ברק, כולם בהתנדבות בלי לקבל שקל וכולם למען הציבור החרדי שחי בעיר.

"אלא מה, בגלל התעמולה שלכם, תוך כדי חסימת כביש כדי שהלפידים והילדים שנושאים אותם יוכלו לעבור בלי שנהג בני ברקי לא-זהיר יפגע באחד מהם, אני מוצא את עצמי מוקף בילדים שצועקים עלי 'חרדק', בלי שהם מבינים מה זה בכלל, משחיתים ציוד משטרתי ונותנים לי, המתנדב החרדי, מכות.

"כן. רוב הילדים היו מתחת לגיל בר מצווה. אבל מה עם המבוגרים שסביבם? אין דרך ארץ ביהדות החרדית?? הפעם לא הגבתי, אבל בפעם הבאה שזה יקרה, אולי זה יהיה שוטר שיגיב בצורה צודקת, וזה יכול להסתיים באחת או יותר מהאפשרויות הבאות: ילד ש'יבלה' לילה במשטרת רמת גן, או למשל - שיבטלו תהלוכות ספר תורה ויודיעו למארגנים שאסור להם לקיים את התהלוכה, ועוד הרבה אפשרויות. זה לא בידי".

והחרד"ק ממשיך: "אתם בטוחים שאתם רוצים להפוך את בני ברק למאה שערים?"

"יש לציין שהיו איתי גם מתנדבים בני 60-70, רציניים ומבוגרים, בעלי זקנים וצורה יהודית, והילדים התייחסו אליהם באותו הזלזול. ובמחילה... לפני שאתם מנסים לחנך אותנו ואת אלו שמשרתים בצבא, תחנכו קודם את ילדיכם, שילמדו איך להתייחס למבוגרים".

על החתום: "בכבוד רב, אברהם, מתנדב, בני ברק".
חרדק מכתב אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד