כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נעצר בידי הטורקים

מקומם: גזר הדין המקל למחבל מהפיגוע בחדרה

אבראהים אגברייה, בן 29 מאום אל-פחם, ריצה שנה וחצי שנות מאסר לאחר שניסה להיכנס לסוריה ולהצטרף לארגון הטרור דאעש. עונשו הוקל למרות שהפרקליטות דרשה עבורו עונש מאסר כפול של שלוש שנים

מקומם: גזר הדין המקל למחבל מהפיגוע בחדרה
זירת הפיגוע בחדרה צילום: גילי יערי, פלאש 90

אחד המחבלים בפיגוע אמש (ראשון) בלב העיר חדרה בו נרצחו שני לוחמי מג"ב, זכה בעבר לגזר דין מקל לאחר שהואשם בניסיון להצטרף לארגון הטרור דאעש בסוריה. 

אבראהים אגברייה, בן 29 מאום אל-פחם, ריצה שנה וחצי שנות מאסר לאחר שניסה להיכנס לסוריה ולהצטרף לארגון הטרור דאעש. עונשו הוקל למרות שהפרקליטות דרשה עבורו עונש מאסר כפול של שלוש שנים.

אבראהים נעצר על ידי המשטרה הטורקית כאשר התכוון לעלות על אוטובוס ולנסוע לגבול בין המדינות. ככל הנראה, מידע שהעבירו כוחות הביטחון בישראל הוביל למעצרו.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו בשנת 2016, אבראהים אגברייה החל לצפות בסרטונים הכוללים תכנים הקשורים לדאעש, ו"שמר את חלקם על גבי המחשב האישי שלו". בכתב האישום מתואר כי הוא הגה תוכנית להביא עמו לסוריה רחפן עם מצלמה על מנת לסייע לארגון בלחימה. במאי 2016 החל לבחון אפשרויות כניסה לסוריה דרך הגבול הטורקי.

בהקלות לעונשו כתב השופט אהוד קפלן:  "יש לקחת בחשבון את הודאת הנאשם, את גילו הצעיר, את עברו הנקי, את חרטתו, את התסקיר החיובי שניתן בעניינו ואת היותו בן למשפחה נורמטיבית". 

 

 

דאעש סוריה הפיגוע בחדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד