י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פצצות סרחון, זפת על הדלת ומנעול סתום • צפו

ינקי פלאי, העומד בראש ארגון נגד חילולי קברים, ספג איומים מ'אתרא קדישא' • דלת ביתו חובלה: נמרחה בזפת והמנעול נסתם • רוצים 1000 דולר? בואו לזהות

צילומסך
צילומסך



איש התקשורת ינקי פלאי, העומד בראש ארגון 'ארץ החיים', אויים על-ידי פעילי ארגון 'אתרא קדישא' - ודלת ביתו הושחתה מספר פעמים.

מצלמות אבטחה שהתקין תיעדו את המשחיתים, ופלאי הגיש תלונה במשטרת ישראל.

בעבר פעלה 'האגודה למניעת חילולי קברים' באתרי בנייה ברחבי הארץ, כארגון מתחרה לפעילות 'אתרא קדישא', במטרה לפקח על הבנייה במקומות בהם נדרש פיקוח, כדי למנוע חילולי קברים.

אלא שלפני מספר חודשים פרשו כמה מבכירי הארגון. זאת, לאחר שספגו מסכת בלתי פוסקת של התנכלויות מצד הארגון המתחרה. באחד המקרים, אף גרמו מפגינים של 'אתרא קדישא' להפלה אצל רעיית אחד מרבני הארגון.

אל החלל שנוצר נכנס לפעילות ארגונו של ינקי פלאי, המוכר יותר מתחום העיתונות והרדיו, הפועל בתמיכת הגר"נ קרליץ.

פלאי, שחקן חדש בתחום, למד את המלאכה במהירות. הוא התמקד בעיקר בעבודות המתבצעות מתחם החפירות בנשר, והחליט לצאת נגד פעילות 'אתרא קדישא' במקום, בטענה כי פקחי הארגון פוגעים בקברי יהודים.

זו לא הייתה המשימה היחידה של פלאי. לפני שבועיים הוא יצא לסייר בצפון הארץ וביקר באתרי בנייה. בשעת אחר הצהריים הגיע למירון, כדי לבדוק את העבודות המתבצעות במקום. יחד עם פקח שעבד בעבר ב'אגודה למניעת חילולי קברים' הסתובב באתר, עד שאחד מאנשי 'אתרא קדישא' הבחין בשניים.

"עוד באותו ערב קיבלתי שיחה", מספר פלאי ל'בחדרי חרדים'. "אדם שהיה על הקו שאל אותי מה חיפשתי במירון. עניתי ללא מורא ופחד שבאתי כדי לראות כיצד 'אתרא קדישא' פועלים במירון. הוא אמר לי: 'הסתבכת' - וניתק".

למחרת הונחה פצצת סירחון מאחורי דלת ביתו של פלאי ומנעול הדלת נסתם בדבק.

פלאי מיהר להגיש תלונה במשטרה והתקין מצלמות אבטחה גלויות וסמויות.

שבוע ימים עבר ושוב נזרקה פצצת סירחון ליד ביתו. דלת הבית נמרחה בזפת והמנעול שוב נסתם.

התיעוד - אשר נחשף כאן לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - מציג שני צעירים הלבושים לצורך הסוואה בבגדי בחורי ישיבה ליטאים.

פלאי מציע למי שיזהה את המחבלים בדלת ביתו פרס בסך 1000 דולר. "קיבלתי היתר מהבית דין של הגר"נ קרליץ להגיש תלונה במשטרה ולטפל בהם במישור החוקי", הוא אומר.

מחבלי 'אתרא קדישא' • צפו



לדבריו, מעשי התנכלות - אותן הוא מייחס לאנשי 'אתרא קדישא' - ממריצות אותו להמשיך בפעילותו. "הם קנו לעצמם שם שזוהי חבורה של עבריינים. הטרור נגדי לא יגרום לי להפסיק בפעילות. אם עד היום לא צעקתי בגלוי שאני פועל על מנת למנוע חילולי קברים - היום יש לי עניין לצעוק את זה.

"לא רק בגלל שאני לא מפחד, אלא גם כי יש לי מטרה שאנשים ידעו כיצד ארגון, שקיבל בעבר תמיכה מגדולי ישראל - נוהג. שהתורמים להם כספים יידעו שאין סיבה לעשות זאת".

פלאי מצהיר עוד, כי אינו מתכוון להפסיק את פעילותו, אלא "להמשיך אותה במלוא המרץ למרות ההתנכלויות החוזרות ונשנות" נגדו ונגד בני משפחתו.

"זה לא נעים", הוא מסביר ומצהיר: "אולי אני לא מכיר את הגבולות שלהם כדי לחשוש מהם, אבל כשמדובר במלאכת קודש - אין סיבה להפסיק".

גורמים במשטרת ישראל אומרים, כי אם אכן נכונים החשדות נגד אנשי 'אתרא קדישא', יש לפעול בהתאם נגד הארגון ולהתייחס אליו כאל ארגון טרור. "זמן רב שהחרדים סבלו מהסיקריקים, עד שמשטרת ישראל החליטה לעקור את הארגון הזה מהשורש והדבר נעשה. אך לשם כך יש צורך בשיתוף פעולה עם הנפגעים".

את התגובה של 'אתרא קדישא' לא ניתן היה להשיג. לכשתתקבל - תפורסם.



אתרא קדישא אלימות קברים מצלמה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד