י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תושבי מאה שערים הופתעו: אנרכיסטים באו לתמוך

חילונים אנרכיסטים, פעילי ארגון שמאל קיצוני, ביקרו בלב מאה שערים ופיזרו כרוזי תמיכה בחרדים • "החברה החרדית עומדת בפני מתקפה בוטה מצד השלטון הציוני"

החלוקה בערב החג. צילום: בחדרי חרדים
החלוקה בערב החג. צילום: בחדרי חרדים

תושבי מאה שערים בירושלים הופתעו מתמיכה מפתיעה: חילונים אנרכיסטים פעילי ארגון שמאל קיצוני.

בערב החג הגיעה קבוצת חילונים אנרכיסטים, פעילי ארגון שמאל קיצוני, תלתה מודעות וחילקה דפי הסברה: "אנו בני אדם החיים תחת המשטר הנקרא "מדינת ישראל", מכירים בכך שהתכנית הציונית חסרת כל תוקף דמוקרטי", כתבו.

הפעילים הסתובבו בצהריים בסמטאות השכונה.

כמה תושבים טעו וחשבו כי מדובר בקבוצה שבאה על מנת להטיף בעד הגיוס אך כשקיבלו לידם את דפי ההסברה שחילקו הבינו כי טעות בידם, אך עד כה תושבי מאה שערים מנסים לפענח מה עומד מאחורי פעילותם.

בדפי ההסברה נכתב: "אנו מכירים בכך, שהרעיון הציוני שולל את השוויון בני האדם באשר הם, ובאופן מכוון . אנו מכירים בכך שבין הקהילות שהן, נפגעות משטר 'מדינת ישראל', ניצבת גם הקהילה החרדית...אנו מכירים בכך, ששאלת הגיוס לצבא 'מדינת ישראל' המכונה כיום גם "שוויון בנטל" משמשת להדחקה של שאלת יסוד עמוקה – מהו משטר החיים המתאים לכל בני הארץ הזאת?".

בהמשך גם נכתב: "אנו מכירים בכך, כי גם בעת הזאת עומדת החברה החרדית בפני מתקפה בוטה, בלתי עניינית וכוחנית מצד נציגי שלטון המיעוט הציוני – לאומני. אנו לכן, מבקשים לגלות סולידריות ולהביע תמיכה בחברה החרדית, בכל הנוגע לסוגיית הגיוס בכפייה לצבא מדינת ישראל. אנו לכן מבקשים להסתייג עמוקות מדברי השנאה הקשים המייחסים לחברה החרדית "טפילות" ו"התעלקות".

לסיום כתבו: "ככל שהחברה החרדית תעמיד התנגדות מעשית לתוכנית הגיוס בכפייה, כמו גם שלילת הקצבאות בנימוק של מזור כלכלי לחברה כולה – נתמוך אנו בחברה החרדית. הדרך לחיים משותפים המתקיימים בהרמוניה בין קהילות שונות עוברות דרך יצירה משותפת, ודעו כי אנו נכונים לכך".









מאה שערים שמאל קיצוני אנרכיסטים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד