כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

'הנכבה' בשבועות • שער שכם נסגר; חרדים נפצעו קל

פלשתינים התפרעו סמוך לשער שכם בעיר העתיקה; נסגר למעבר יהודים • חרדים תושבי ירושלים הותקפו ונפצעו קל • אלפים עלו במוצאי החג אל הכותל המערבי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שער שכם נסגר למעבר יהודים בעקובת אירועי יום הנכבה היום (חג השבועות).

עשרות צעירים פלסטינים התפרעו סמוך לשער הפרחים ושער שכם, ויידו אבנים ובקבוקים לעבר כוחות הביטחון.

שוטרים שנערכו במקום פיזרו את המתפרעים בסיוע רכב להתזת מים ועצרו 30 בני אדם.

שישה שוטרים נפגעו קל כתוצאה מהתפרעויות ויידוי אבנים. שלושה מהם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

באירוע נוסף תקף צעיר ערבי, אדם חרדי בדרך שכם ופצע אותו קלות. הצעיר נעצר.

במקרה אחר, הותקפו 3-4 יהודים בעיר העתיקה בעת שהיו בדרכם אף הם לכותל המערבי ונפצעו באורח קל, אולם לא נזקקו לפינוי לבית החולים.

בשל המהומות, נמנעו רבים לעלות אל הכותל המערבי, ורבים עושים כעת (מוצאי החג) את דרכם אל הכותל המערבי. חברת 'אגד' תיגברה את קוויה.

הפגנות קטנות יותר אורגנו גם בעזה, שם כאלף בני אדם צעדו לעבר מטה האומות המאוחדות ברצועה. "אנחנו עוד נחזור. לא נוותר על כך ולא נתפשר על אדמתנו", קראו המפגינים, מרביתם פעילי חמאס, בהפגנות בעזה.

יו"ר הרשות אבו מאזן פנה לבני עמו בנאום טלוויזיוני ששודר ובו טען כי הפלסטינים כבר זכו להכרה בינלאומית לאחר שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית באו"ם בשנה שעברה. "זכינו בתמיכת העולם", הכריז אבו מאזן, שהוסיף כי מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים זוכה "לגינוי בינלאומי".

בקבוק תבערה הושלך לעבר ג'יפ צה"לי בדרום הר חברון. כתוצאה מכך נפצעו שני חיילים קל עד בינוני ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הג'יפ התלקח ועלה באש, וכתוצאה מכך הנהג איבד שליטה והתהפך.

יום הנכבה מציין את יום מנוסתם של ערביי ארץ ישראל במהלך מלחמת העצמאות, ולמעברם לארצות ערב השונות או למקומות יישוב אחרים בישראל, ביהודה ושומרון וברצועת עזה, תוך יצירתה של בעיית הפליטים הפלסטינים, וכתוצאתה הדרישה ל"זכות השיבה".
יום הנכבה התפרעות חרדים שער שכם משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד