י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

היעד הבא: הפגנה מול בית ראש הממשלה

המחאה החברתית עולה לירושלים • לאור ההוצאות הבזבזניות בבית ראש הממשלה בנימין נתניהו והעלייה בשיעור העוני - תתקיים ההפגנה הבאה במוצאי שבת מול בית ראש הממשלה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לפני כניסת החג חשף בית המשפט את ההוצאות האסטרונומיות של מעון ראש הממשלה, שהכפילו את עצמן בשנתיים האחרונות.

בזמן שמיליוני ישראלים נאבקים לסגור את החודש ומתכוננים לצמצם שוב בהוצאות המזון והחינוך, נתניהו מוציא מאות אלפי שקלים בחודש על איפור, ביגוד וגינון. נוכח האטימות חסרת התקדים ותקציב הגזרות הקשה שנתניהו ולפיד מתכננים להנחית על מעמד הביניים והעניים תתקיים במוצ"ש הקרוב הפגנה מול בית רה"מ בירושלים,

"התוכנית הכלכלית שאושרה השבוע בממשלת הטייקונים של נתניהו ולפיד תפגע קשות במעמד הביניים ובעניים, ואינה מתייחסת בכלל לקבוצה הזעירה ורבת העוצמה של בעלי הון שהלכו והתעשרו על חשבונננו במהלך העשור האחרון – בזמן שכולנו מתקשים לסגור את החודש", אומרים מארגני צעדת האלפים שהתקיימה בתל-אביב ביום שבת האחרון, לקראת הצעדה השבוע בירושלים.

"במוצ"ש הקרוב נעמוד מול בית ראש הממשלה, שהכפיל את הוצאותיו בשנתיים האחרונות, נקרא לו לצאת מהמיטה הנוחה שרכש בחצי מיליון שקל ולהסתכל לנו, האזרחים העובדים, בעיניים. היום התפרסם דו"ח של ה-OECD שקובע כי מדינת ישראל היא המדינה בעלת שיעור העניים הגבוה ביותר מבין מדינות הארגון. אין בתקציב המדינה שום התייחסות לבעיית האי-שוויון שהולכת ומפוררת את החברה הישראלית. יש בו רק פגיעה נוספת בשירותים החברתיים והכבדת הנטל על מי שגם ככה כבר בקושי מסוגל לשלם.

"איפה ההתייחסות לתמלוגים על משאבי הטבע שהטייקונים ניכסו לעצמם? איפה פתרון בעיית הרווחים הכלואים? איפה הטיפול במס האפסי שמשלמות חברות הענק הבינלאומיות? איפה מס העיזבון שנהוג בכל מדינות העולם המערבי כבר עשרות שנים? האמת היא שעם אורח החיים הראוותני והבזבזני של נתניהו די ברור איך זה קרה: ראש הממשלה פשוט התנתק לחלוטין מהאופן שבו חיים אנשים רגילים במדינת ישראל".

שירה בריף, עובדת בתעשיית ההיי-טק, אם לשתי בנות מתל-אביב שהצביעה ל"יש עתיד" בבחירות האחרונות, אומרת: "אני בחרתי בלפיד כי הוא הבטיח פוליטיקה חדשה. הוא הבטיח שמעמד הביניים יפסיק להיות הכספומט של מדינת ישראל. בינתיים אני רואה שאני הולכת לשלם עוד אחוז על כל מוצר שאני אקנה לילדות שלי, הולכת לשלם יותר על בית הספר ולהכניס פחות כסף כי מס ההכנסה עולה בצורה לא צודקת ולא שוויונית. אני מרגישה מרומה ויודעת שלפיד איבד את הקול שלי בבחירות הבאות".

ההפגנה בירושלים תיערך במוצ"ש הקרוב ב-20:30. המפגינים יצעדו ממוקד המחאה החברתית של 2011 בירושלים, גן הסוס, לכיוון בית ראש הממשלה בכיכר פריז, שם תיערך ההפגנה המרכזית.
בנימין נתניהו הפגנה בית ראש הממשלה מחאה לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד