כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מלחמה אכזרית

המצור על קייב: אזרחים נאלצים לשתות מי ביוב

חברת פרלמנט אוקראינית אומרת כי הבירה קייב ממשיכה להיות מופגזת על ידי התקפות רוסיות, והאזרחים סובלים קשות. לדבריה, אזרחים בקייב נאלצים להסתתר במרתפים ובתחנות מטרו. הפוליטיקאית הוסיפה שהמצב כה חמור שאנשים נאלצים לשתות מי ביוב

המצור על קייב: אזרחים נאלצים לשתות מי ביוב
קרב טנקים ברחובות מריופול צילום: צילום מסך

המצב בבירת אוקראינה קייב כל כך נואש שאנשים גוועים ברעב ונאלצים לשתות מי ביוב, כך אמרה פוליטיקאית אוקראינית. העיר עדיין מתמודדת עם מטח של פגיעות טילים רוסיים וסובלת כתוצאה מכך ממחסור חמור במזון ובמים.

אזרחים בקייב "נאלצים להישאר במרתפים ובתחנות מטרו כשהם מנסים למצוא מחסה מהפצצות של ולדימיר פוטין". אמרה הפוליטיקאית האוקראינית לסיה וסילנקו. בשיחה עם רדיו טיימס הוסיפה: "אנשים למעשה גוועים ברעב בלי אוכל ושותים מי ביוב". בעוד שההתקדמות של רוסיה לעבר קייב נותרה תקועה בשל המאבק של הצבא האוקראיני, ההפצצות מהאוויר ממשיכות.

חברת הפרלמנט וסילנקו הצביעה גם על 'זוועות' המבוצעות ברחבי אוקראינה, כולל בעיר הנמל הנצורה מריופול. היא אמרה כי כ-15,000 אזרחים גורשו בכוח ממריופול מאז שנכבש על ידי חיילים רוסים בשבוע שעבר. "במריופול, אלפי אנשים מגורשים בכוח מעבר לגבול לרוסיה, כנראה למקום מבטחים, אבל אז הם נשלחים לכיוון לא ידוע ואיש לא שומע מהם שוב", אמרה וסילנקו. "אז הזוועות, הן פשוט אותו דבר בכל מקום".

הרשויות במריופול הזהירו כי על פי ההערכות 100,000 בני אדם שנותרו בעיר מתמודדים עם מצוקה נואשת ללא מזון, מים או חשמל. גורמים רשמיים טוענים שלפחות 2,400 אזרחים נהרגו בעיר הנמל הדרומית מריופול, אך יש חשש שהמספר האמיתי גבוה בהרבה. פקיד אחד אמר מוקדם יותר החודש כי הוא חושש שיש מצב כי כ-20,000 בני אדם נהרגו.

מלחמת אוקראינה רוסיה מי ביוב מריופול רעב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד