ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תמורת פרס כספי

"קבע מקום": חייל רוסי הסגיר עצמו עם הטנק לידי האוקראינים

חייל רוסי נכנע עם הטנק שלו תמורת 10,000 דולר, וסיכוי לקבל אזרחות אוקראינית לאחר שעמיתיו ברחו ומפקדו איים לירות בו. השר האוקראיני ויקטור אנדרוסיב אמר שהחייל "לא ראה טעם למלחמה"

"קבע מקום": חייל רוסי הסגיר עצמו עם הטנק לידי האוקראינים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

מישה, אחד מחייליו הפולשים של ולדימיר פוטין, נכנע עם הטנק שלו לאחר ששני חבריו האחרים לצוות נמלטו הביתה והמפקד שלו איים לירות בו. שר הפנים האוקראיני ויקטור אנדרוסיב אמר כי: "מישה יצר קשר טלפוני עם המשטרה הלאומית של אוקראינה וקבע מקום להיפגש".

הוא אמר כי במשך כמה שבועות במשטרה זיהו את הטלפונים שבהם השתמשו הרוסים. "בטלפונים האלה אנחנו שולחים הודעת אס אם אס (SMS) באופן קבוע על איך להיכנע ולמסור את הציוד הצבאי, לפני כמה ימים מישה התקשר אלינו..מסרנו את המידע עליו למודיעין הצבאי האוקראיני, הוא לא ראה את הטעם במלחמה".

מישה אמר שכמעט ולא נשאר אוכל, הנוהל קרב הוא כאוטי סיפר. על פי הדיווח ב'דיילי מייל', הצבא האוקראיני בחר מקום פתוח כדי ששם ייכנע החייל, והשתמש ברחפן מצויד במצלמה כדי לוודא שלא מדובר במארב. כוחות מיוחדים עצרו אז את מישה, ששכב עם הפנים כלפי מטה עם ידו למעלה בזמן שנכנע.

שר הפנים האוקראיני ויקטור אנדרוסיב אמר כי החייל הרוסי יבלה את שארית המלחמה כאסיר ב"תנאים נוחים עם טלוויזיה, טלפון, מטבח ומקלחת". יצרנית הנשק הממלכתית האוקראינית Ukroboronprom הציעה בעבר מיליון דולר עבור לכידת מטוסים רוסיים מוכנים לקרב. הוא אמר שההצעה חלה גם על חיילים רוסים שרוצים להחליף צד.

מלחמת אוקראינה רוסיה טנק דולרים עריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד