י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זוועות פוטין

לזכר ההרוגים: 300 זוגות נעליים הונחו על גדת הדנובה

תושבים בבירת הונגריה הניחו 300 זוגות נעליים על גדות נהר הדנובה כדי להנציח את ההרוגים בהתקפה רוסית על תיאטרון במריופול באוקראינה. הנעליים הונחו כתזכורת על מעשי הנאצים נגד יהודים בהונגריה במלחמת העולם השנייה

לזכר ההרוגים: 300 זוגות נעליים הונחו על גדת הדנובה
pixabay

בניסיון לעורר את העולם על הטבח שמבצעת רוסיה באזרחי אוקראינה, תושבים בבודפשט הונגריה הניחו 300 זוגות נעליים ליד האנדרטה 'נעליים על גדת הדנובה', לזכרם של יהודי הונגריה שמתו במלחמת העולם השנייה. במלחמת העולם השנייה יהודים רבים בהונגריה הובאו לנהר, נורו למוות היישר לתוך המים, הם נסחפו בזרם, ולא הובאו לקבורה. ב-2005 נחנכה אנדרטת נעליים לציון 60 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה. האנדרטה מורכבת משישים זוגות נעליים עשויים ברזל.

זוועות הרוסים באוקראינה הביאו תושבים רבים להפגין נגד פוטין בסמוך לנהר הדנובה בבודפשט, שם הניחו כאמור התושבים 300 זוגות נעליים לזכרם של 300 אזרחים שנהרגו ב-16 למרץ כשהסתתרו בתיאטרון בעיר מריופול ההרוסה.

 

מעשי הנאצים הנוראיים בבודפשט התרחשו ליד אנדרטת "הנעליים על הדנובה", המכבדת את זכרם של יהודי הונגריה שהושמדו באכזריות על ידי הנאצים. לפני הרצח הם הכריחו אנשים לחלוץ נעליים. ב-27 במרץ הונחו 300 זוגות נעליים ליד פסל הברונזה. לזכרם של לפחות 300 נשים, ילדים וקשישים שנהרגו מפגיעת פצצה אווירית רוסית שהוטלה על תיאטרון הדרמה במרכז העיר מריופול.

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר באנדרטה, "ההיסטוריה חוזרת על עצמה, ממש עכשיו, לנגד עינינו. לכן, לא מספיק להזדהות עכשיו, צריך להוכיח במעשים קונקרטיים שזה באמת 'לעולם לא עוד'".

הוצאות המוניות להורג של יהודים בבודפשט לקראת תום מלחמת העולם השנייה בוצעו על ידי חברי המפלגה הנאצית ההונגרית. כדי לא לקבור את היהודים, הנאצים ירו בקורבנות על גדת הנהר, קשרו את ידיהם ורגליהם אחד לשני כדי לחסוך בכדורים, וירו רק באדם הראשון שגרר את השאר לתוך הנהר.

בודפשט דנובה מלחמת אוקראינה רוסיה נעלים מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד