ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הטילים של קים

צפון קוריאה מאיימת: "נמשיך לפתח יכולות פגיעה אדירות"

על רקע המלחמה בין פוטין לאוקראינה, מנהיג צפון קוריאה הודיע כי מדינתו תמשיך לפתח "יכולות פגיעה אדירות שלא ניתן להחליף או למכור תמורת שום דבר". קים אמר לאחרונה כי רק אם צפון קוריאה תהיה חזקה צבאית, אף אחד לא יעז לתקוף אותה

צפון קוריאה מאיימת: "נמשיך לפתח יכולות פגיעה אדירות"
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און באיום כלפי המערב: "רק כאשר אדם מצויד ביכולות פגיעה אדירות, בכוח צבאי מכריע שלא ניתן לעצור על ידי איש, אפשר למנוע מלחמה, להבטיח את ביטחון המדינה ולהכיל ולשלוט בכל האיומים והסחטנות מצד האימפריאליסטים". את הדברים אמר קים ג'ונג און, כשנפגש עם פקידים צפון קוריאנים, מדענים, טכנאים ועובדים שלקחו חלק בשיגור טיל ביום חמישי האחרון.

צפון קוריאה הודיעה שזהו הטיל הבליסטי הבין-יבשתי הגדול ביותר שלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית הצפון קוריאנית KCNA. הטיל המכונה Hwasong-17, מסוגל לפגוע במטרות ברוב אזורי הגלובוס כולל ארצות הברית. זה היה ניסוי מלא ראשון מסוגו על ידי צפון קוריאה החמושה בגרעין מאז 2017, המנהיג קים אמר שהוא נועד להפגין את עוצמתו של הכוח הגרעיני שלה ולהרתיע כל מהלך של צבא ארה"ב.

קים אמר שכוח ההגנה העצמית שלו "אי אפשר להחליף או לקנות שום דבר". הוא הוסיף, כי "היא תישמר איתנה ללא התלבטות קלה למרות ניסיונות וקשיים". צפון קוריאה תמשיך לבנות "כוח אסטרטגי מושלם וחזק יותר", אמר קים בהתייחסו לכוח הגרעיני של המדינה.

ארצות הברית הודיעה ביום שישי האחרון כי תביא לאישור עוד סנקציות של האו"ם על צפון קוריאה עקב "פרובוקציות שהולכות ומסוכנות". עם זאת כצפוי, סין ורוסיה הודיעו כי הם מתנגדים, ובמקום זאת ביקשו להקל על צפון קוריאה.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה טילים שיגור טיל בליסטי ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד