י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאמצי התיווך

פוטין קיבל מאברמוביץ' פתק מזלנסקי והתפרץ בזעם

בניסיון לסיים את המלחמה העקובה מדם, רומן אברמוביץ' מסר פתק לפוטין בכתב יד מזלנסקי, המכתיב את תנאי אוקראינה, בניסיון לסיים את המלחמה. לפי הדיווח, פוטין זעם. נכסיו של אברמוביץ' הוקפאו ברחבי בריטניה והגוש האירופי מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה

פוטין קיבל מאברמוביץ' פתק מזלנסקי והתפרץ בזעם
ולדימיר פוטין בקרמלין צילום: פייסבוק רשמי

על פי הדיווחים בבריטניה, המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ' בעל אזרחות ישראלית, דילג בין איסטנבול, מוסקבה וקייב כדי להעביר מסרים בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. לפי הפרסומים, כשהנשיא פוטין קיבל את המכתב של זלנסקי מהמיליארדר, הוא התפרץ בזעם. 

לפי הדיווח, האוליגרך טס לפגוש את פוטין והושיט לו פתק בכתב ידו של זלנסקי המתאר את עמדת תנאי השלום של אוקראינה. הניסיון הסתיים כאמור בזעם גדול של פוטין שלא אהב את דרישות זלנסקי. לא דווח מה היו הדרישות.

לפי ה'טיימס' הלונדוני, הנשיא הרוסי הגיב בזעם למכתב שהגיש לו האוליגרך, ואמר: "תגיד לו שאני אכה בהם".

אברמוביץ' ניסה להציל את המוניטין שלו לאחר שבריטניה והאיחוד האירופי הטילו עליו סנקציות בגלל קרבתו לפוטין.

נכסיו הוקפאו ברחבי בריטניה והיבשת האירופית והוא החל במכירת רכוש בלונדון וכן מנסה למכור את מועדון הכדורגל שלו צ'לסי המוערך בשלושה מיליארד סטרלינג. אך היאכטות והמטוסים שלו, ששווים מאות מיליוני פאונד, נשארים מחוץ לתחום הסנקציות, כשהם מתחמקים ממים ומרחב אווירי אירופאי.

אברמוביץ' עזב את נמל התעופה אתאטורק באיסטנבול במטוס פרטי מסוג הוקר 800XP ביום רביעי שעבר, לכיוון הים השחור לכיוון סוצ'י.

נתוני מעקב הטיסה שלו כובו בכוונה כדי שלא יוכלו לעקוב אחריו. המטוס צץ מאוחר יותר ביציאה משדה התעופה ונוקובו במוסקבה וחזר לבירה הטורקית. כך דווח ה'דיילי מייל'.

השיחות נמשכות היום בבירת טורקיה, לאחר שאיברהים קאלין. דוברו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, מנהל את השיחות בין רוסיה לאוקראינה בטורקיה. טורקיה לא הטילה סנקציות על אברמוביץ' ואיפשרה לו לסייע במשא ומתן סביב המלחמה. מקורביו אמרו שהוא נחוש לסייע לסיים את המלחמה לאחר שראה את הזוועות באוקראינה, שם נולדה אימו אירינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין רומן אברומוביץ ולדימיר זלנסקי סנקציות טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד