ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הגר"א ברלנד לא מודאג: "טוב לנו בזיונות"

הגר"א ברלנד המבוקש לחקירה בישראל, שובר שתיקה ומדבר עם כתב 'ישראל היום' • "אני לא צריך עזרה בדברים האלה, יש לי צרות אחרות - יש לי חובות של 40 מיליון דולר"

הגר"א ברלנד. צילום: ארכיון
הגר"א ברלנד. צילום: ארכיון

"אני לא צריך עזרה בדברים האלה, בשביל זה יש לי את בורא עולם. אני מדבר איתו שלוש פעמים ביום, בשחרית במנחה ובערבית, יש לי צרות אחרות על הראש, יש לי חובות של 40 מיליון דולר על הראש, זה מה שצריך עזרה", כך מגיב הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים' על הפרשה שבמרכזה הוא עומד.

הרב דיבר לראשונה לתקשורת - עם כתב 'ישראל היום', יהודה שלזינגר, שביקר במרוקו ושוחח עם הרב.

על פי הדיווח הבוקר בעיתון, אנשי הרב ברלנד מסבירים כי לא מדובר בחובות אישיים שלו לבנק או לנושים, אלא בכספים שהרב מלווה עבור בני הקהילה.

"החסידים של הרב באים ממצב כלכלי קשה ואחד הדברים המיוחדים זה שהוא עוזר לכולם בצורה לא רגילה. גם בכסף. כנראה הרב ביקש הלוואות ועכשיו יש בעיה".

הרב ברלנד שוהה בשבועות האחרונים במרוקו - מדינה ללא הסכם הסגרה עם ישראל - ומעביר את זמנו בנסיעות בין העיירות השונות ובין קברי הצדיקים במדינה. מאז הגעתו אליה, החלו להגיע למקום גם חסידיו.

נוסף על כך, לקריאתו של הרב לחסידיו לבוא ולחגוג עימו במרוקו את חג השבועות נענו רבים מחסידיו ובחג היו במקום קרוב 300-ל איש, אשר מנהלים באזור חיי קהילה הכוללים תפילות, חדרי אוכל משותפים, ואפילו עורכים אירועים דוגמת הכנסת ספר תורה ועוד.

הרב עצמו לא מתייחס לחשדות החמורים נגדו ובעיקר לשאלה מדוע אם הוא חף מפשע הוא לא שב לארץ. לדבריו, "טוב לנו ביזיונות".

חסידיו מאמינים כי הוא חף מפשע וכי הוא עובר את ההאשמות רק כדי להציל את עם ישראל. "מי שמלכלך על הרב ועושה לו ביזיונות מקבל בוכטות של כסף", טוען נתן, אחד מחסידיו שבדרך למרוקו.
ברלנד שובו בנים ישראל היום מרוקו בריחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד