י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הועד מאיים בשביתה

מדוע קוראים עובדי בית החולים לשר להחרים את הטקס

ועד בית החולים הצרפתי בנצרת הודיע כי בקרוב יחלו העובדים בשביתה ולא ישרתו את באי בית החולים למעט מקרים מצילי חיים. "באו מים עד נפש. הפגיעה בעובדים פוגעת בבריאות המטופלים"

מדוע קוראים עובדי בית החולים לשר להחרים את הטקס
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועד עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת הוציא הבוקר(שני) מכתב לשר הבריאות ניצן הורביץ, ובמכתב קוראים נציגי הועד לשר הבריאות שלא להשתתף בטקס חניכת מלר"ד ממוגן בבית החולים, עד אשר יוסדרו זכויות העובדים במקום. בתוך כך, ההסתדרות הלאומית הודיעה היום כי בקרוב יחלו עובדי בית החולים בשביתה, ולא ישרתו את באי בית החולים למעט מקרים מצילי חיים.

במכתב שנשלח לשר הבריאות נכתב: "תחילתו של הסכסוך החל לפני כ-3 שנים, בימים בהם, החלטנו, עובדי בית החולים להתאגד לראשונה במסגרת ההסתדרות הלאומית, ולהקים ועד עובדים ע"מ שנוכל לנהל שיח הוגן וקיבוצי אל מול הנהלת בית החולים. לצערנו הרב, החל מהיום הראשון, הנהלת בית החולים עשתה כל שבידה על מנת לסכל את התארגנות העובדים ועל כן יש גם תביעה על פגיעה בהתארגנות בבית הדין לעבודה."

על ההחלטה לשבות נמסר מוועד העובדים: "במשך שלוש שנים אנחנו לא מצליחים לקבל את המגיע לנו, הנהלת בית החולים מסרבת להגיע להסכם עם ועד העובדים וההסתדרות הלאומית. גם לאחר ניסיון גישור בבית המשפט מנהל בית החולים הודיע להסתדרות הלאומית כי אינו מוכן לשפר את תנאי העובדים. הגיעו מים עד נפש, לא ניתן יד להמשך סיכול ההתאגדות ההוגנת של עובדי בית החולים".

מההסתדרות הלאומית נמסר: ״מדובר במקרה חריג של מנהל בית חולים ציבורי אשר מסרב לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדיו. הנהלת בית החולים העבירה את העובדים מסכת ייסורים בשלב ההתארגנות וכעת מסרבת לחתום על ההסכם הקיבוצי. אנו קוראים לשר הבריאות, ניצן הורוביץ להתערב בדחיפות לפתרון המשבר״.

ההסתדרות שביתה ניצן הורוביץ בית חולים חדר מיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד