י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפה ראשונה • בנט דוחה 'גזירת המעונות' בשנה וחצי

השר נפתלי בנט מתקרב לחרדים: ידחה בשנה ומחצה ביטול הסובסידיות למעונות יום לנשות אברכים • גם אז תופעל במודל מדורג • המשפיעים: הח"כים גפני, אשר ומוזס

נפתלי בנט בבני ברק. צילום עוזי ברק
נפתלי בנט בבני ברק. צילום עוזי ברק

מתברר כי בעוד ושר האוצר יאיר לפיד ויו"ר ש"ס אריה דרעי מתקוטטים ביניהם בדבר ביטול גזירת הקיצוץ במוסדות החינוך, מאחורי הקלעים מתבצעת פעילות שקטה עליה איש אינו רץ לספר, ואשר את קיומה גילינו כמעט באקראי.

מתברר כי בשיחות שקטות ובלתי מתוקשרות של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, ח"כ יעקב אשר וח"כ מנחם אליעזר מוזס, התברר לשר כי גזירת המעונות עלולה להחזיר הביתה נשים עובדות, שביטול הסבסוד במעונות היום של ילדיהן לא יאפשר להן עוד להמשיך ולעבוד - היפך מטרתו של בנט, שהכריז לא פעם על כך שאחד מיעדיו הוא להוציא את הציבור החרדי לעבודה.

הגזירה מתמקדת בביטול סבסוד המעונות לבני זוג שאינם עומדים בקריטריון כושר השתכרות, גזירה אליה עלולים היו להיקלע כל משפחות האברכים.

ההישג: דחיה של שנה וחצי במימוש הגזירה, וגם אחר כך החלתה תהיה מותנית בהחלטתו של השר.

על פי הכללים החדשים: בשנה הראשונה להפעלת הגזירה, באם הבעל אינו עובד 10 שעות שבועויות לפחות, יורדו 200 שקל מסבסוד המעונות לילדיו.

בשנה השניה - לפחות 16 שעות עבודה של הבעל, ולא - הפחתה של 400 שקל מהסבסוד.

בשנה השלישית נדרש מינימום של 20 שעות עבודה - ולא, מבוטל לגמרי הסבסוד. בשנה הרביעית ואילך - 24 שעות עבודה לפחות.

כאמור, החלת התקנה רק בעוד שנה ומחצה.

במקביל הקים שר הכלכלה ועדת חריגים, אליה יכולה כל משפחה לפנות באופן ספציפי.

בנוסף, יבחן השר בעוד שנה ומחצה את יעילות התוכנית.

תקוותו היא כי בפרק זמן זה יקלטו גברים חרדים רבים למעגל העבודה (בשל תוכנית השויון בנטל או בשל ההפחתה מתשלומי הארנונה), והמינימום של 10 שעות עבודה לא יהיה נדיר. כך גם ייבחן אם בשל הקיצוץ נשים תפסקנה לעבוד. באם כן, יהווה הדבר גורם בעל משקל בהחלטתו אם לבטל את התוכנית.

"להפעלת התוכנית תהיה שליטה מלאה של השר, כך שהיא לא תבוצע באופן גורף כפי שהתכוונו מלכתחילה באוצר", אומר גורם בכיר בבית היהודי, שם לאחרונה מגלים רצון טוב לבוא לקראת הציבור החרדי ולהוכיח שלא "כצעקתה", וכי הדרת המפלגות החרדיות לא תזיק יתר על המידה לציבור החרדי.
הבית היהודי נשים עובדות ביטול יהדות התורה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד