כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בהלוויה קורעת לב

האם התמוטטה על הקבר הטרי: נרצחי הפיגוע הובאו למנוחות

לוחמי מג"ב שנרצחו אמש בפיגוע מובאים למנוחות. אלפים מלווים בשעה זו את שיראל בדרכה האחרונה בחלקה הצבאית בבית העלמין בנתניה, רבים נוספים השתתפו קודם לכן בהלוויית יזן בבית העלמין ביישוב כסרא-סמיע | אמה של שיראל זעקה מעל הקבר "קומי ביתי, אני רוצה אותך"

האם התמוטטה על הקבר הטרי: נרצחי הפיגוע הובאו למנוחות
הלוחם יזן פלאח מובא למנוחות צילום: David Cohen/Flash90

הערב (שני) מובאים למנוחות לוחמי משמר הגבול יזן פלאח ושיראל אבוקרט, בני 19, שנרצחו אתמול (ראשון) בפיגוע הירי ברחוב הרברט סמואל במרכז חדרה. רש"ט פלאח, תושב כסרא סמיע שבצפון, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת במג"ב איו"ש. הוא השאיר אחריו הורים ושתי אחיות. 

שיראל אבוקרט, בת 19, תושבת נתניה שעלתה מצרפת ב-2006. התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח. עוד קודם להלווייתה, התפרצה האם דבורה בזעקות שבר מעל הקבר. "שיראל שלי קומי. איך לא שמרתי עליך? רוצה אותך בת שלי, קומי", זעקה האם.

מוקדם יותר התקיימה הלווייתו של יזן פאלח בכסרא סמיע, השייח' מוואפק טריף, מנהיג העדה הדרוזית, אמר בהלוויה: "ערב קשה עבר על העדה הדרוזית. העדה כולה מתאבלת על לכתו בטרם עת של הלוחם יזן, שגדל בבית של נתינה ואהבה".

טריף התייחס בנאומו גם להחלטת הממשלה מאתמול להקמת יישובים בנגב ואמר: "בשנים האחרונות העדה הדרוזית נלחמת על הבית, ועל הבית של הצעירים הדרוזים. אולי זה לא הזמן ולא המקום, אך לא אוכל להתעלם מכך, הממשלה אישרה הקמת ישובים בנגב. אני מבקש מממשלת ישראל לאשר את התוכנית לעדה הדרוזית".

מפקד הפלוגה של הלוחמים, רב פקד משה כהן ספד ליזן: "אנו כואבים את מותו של מטובי בנינו ומת מות גיבורים. התגובה של מג"ב אתמול הביאה לחיסולם של המפגעים, לא לפני שהספיקו לפגוע ביזן ובישראל - והם מנעו בגופם אסון גדול יותר. יזן בחר להתגייס כמו בני משפחתו למשמר הגבול. היית לוחם מסור, צנוע, חייכן, מקצועי ואהוד. חלמת להגיע למסתערבים, נרתמת לכל משימה בחיוך גדול".

"מהרגע הראשון שפגשתי אותך רואים את הערכים: המסירות, הענווה", סיפר מפקד הפלוגה. "תהום נפערה בפלוגה, אנחנו מסרבים להאמין, מנסים לאחות את השברים. אני מצדיע לך בפעם האחרונה. נשמר את המורשת שרצית להגשים מלאי השליחות".

השר לביטחון פנים בר-לב הספיד: "בשורה קשה נפלה על מדינת ישראל, עם היוודע דבר הירצחם של הלוחמים. יזן סיכן את חייו מדי יום, אנו כאן בזכותו ובזכות חבריו לנשק", "אני מבטיח לכם כאן היום - לא ניתן לגורמים מסיתים ומלאי שנאה לפגוע בחוסנה של החברה הישראלית. אלו מבחנים שעמדנו בהם בעבר ונעמוד בהם גם היום. אנו ערוכים ומוכנים להילחם ולרדוף את כל אויבינו".

גם השר גדעון סער ביקש לומר דברים: "יזן, היית ילד אהוב שגדל להיות צעיר חייכן, חברותי, עוזר, מתחשב ולוחם. ילד שקט ואהוב, שנולד למשפחה מכובדת. בפלוגה שלך רצית להיות בחזית ולהשתתף בפעילויות מורכבות. דווקא בלב העיר חדרה השיגו אותך כדורי המרצחים השפלים. אזרחי ישראל כולם הוכו ביגון ובאבל. אין מילים שבכוחן לנחם את המשפחה היקרה, שנפרדת ממך כאן בלב כואב ופגוע. אנחנו מחבקים אתכם וכואבים איתכם. האבל שלכם הוא האבל של כל עם ישראל".

הפיגוע בחדרה יזן פלאח שיראל אבוקרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד