ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
צריבות בעור ודמעות

האם פוטין ניסה לחסל את רומן אברמוביץ' ואת הצוות האוקראיני

חשד כי רומן אברמוביץ' סובל מסימפטומים של הרעלה, יחד עם נציגי אוקראינה למשא ומתן עם רוסיה, אברמוביץ', שנסע בין מוסקבה, לבוב, קייב ומקומות נוספים בחודש האחרון, וכן לפחות שני בכירים בצוות האוקראיני פיתחו תסמינים שכללו עיניים אדומות, דמעות, כאבים, צריבות וקילופים של עור על פניהם וידיהם

האם פוטין ניסה לחסל את רומן אברמוביץ' ואת הצוות האוקראיני
רומן אברמוביץ צילום: צילום מסך ערוץ Alux.con

רומן אברמוביץ' האוליגרך היהודי הרוסי שמנסה לקדם הפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, והצוות למשא ומתן לשלום של אוקראינה, סובלים מתסמינים של חשד להרעלה, האוליגרך הרוסי ואחרים פיתחו תסמינים מוקדם יותר החודש, לטענתם, מישהו במוסקבה רוצה לחבל בשיחות בין רוסיה לאוקראינה. כך לפי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

לאחר מספר פגישות בבירת אוקראינה, אברמוביץ', שנסע בין מוסקבה, לבוב, קייב ומקומות נוספים בחודש האחרון כדי לקדם הפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, וכן לפחות שני בכירים בצוות האוקראיני פיתחו תסמינים שכללו עיניים אדומות, דמעות, כאבים, צריבות וקילופים של עור על פניהם וידיהם. הדיווח לא מפתיע אך אחד. כזכור מספר פוליטיקאים רוסים לשעבר שיצאו נגד פוטין הורעלו למוות, כמו כן מספר סוכנים רוסים לשעבר שערקו למערב, מצאו את מותם לאחר הרעלה. אך לא ברור מי מנסה לחבל בנסיונות להביא להפסקת אש.

מקור נוסף דיווח על כך, אנליסטים בחברת Bellingcat שעוקבת אחר הנעשה באוקראינה, אישרו ששלושה מחברי המשלחת - כולל אברמוביץ' - שהשתתפו בשיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה ב-3 במרץ חוו "תסמינים העולים בקנה אחד עם הרעלה בנשק כימי". כך דווח ה"דיילי מייל". על פי הדיווח, שלושת חברי המשלחת עזבו את השיחות ב-3 במרץ לדירה בקייב מאוחר יותר באותו הלילה. כשהם הגיעו לשם, כולם סבלו מדלקת עיניים ועור ומכאבים חזקים בעיניים עד למחרת בבוקר.

אברמוביץ מעורב מאד בנסיונות הפסקת האש. כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים". המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ' בעל אזרחות ישראלית, דילג בין איסטנבול, מוסקבה וקייב כדי להעביר מסרים בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. לפי הפרסומים, כשהנשיא פוטין קיבל את המכתב של זלנסקי מהמיליארדר, הוא התפרץ בזעם.

לפי הדיווח, האוליגרך טס לפגוש את פוטין והושיט לו פתק בכתב ידו של זלנסקי המתאר את עמדת תנאי השלום של אוקראינה. הניסיון הסתיים כאמור בזעם גדול של פוטין שלא אהב את דרישות זלנסקי. לא דווח מה היו הדרישות. לפי ה'טיימס' הלונדוני, הנשיא הרוסי הגיב בזעם למכתב שהגיש לו האוליגרך, ואמר: "תגיד לו שאני אכה בהם".

רומן אברומוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין הרעלה חומר כימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד