כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ראש חזיר מחוץ לדלת

בגלל אופן הסיקור: עיתונאי רוסי כונה "חזיר יהודי"

עיתונאי רוסי המתנגד נחרצות למשטר פוטין, סובל מהטרדות ואיומים, והתנכלות אנטישמית על כך שהתבטא נגד פלישת הקרמלין לאוקראינה. הוא מצא מחוץ לדלת ביתו ראש של חזיר

בגלל אופן הסיקור: עיתונאי רוסי כונה "חזיר יהודי"
סמל של המלחמה על הדלת צילום: ערוץ הטלגרם aavst 2022

העיתונאי אלכסיי ונדיקטוב, גילה ביום חמישי האחרון ראש חזיר כרות ומדבקה הנושאת את הסמל של אוקראינה יחד עם הסיסמה 'יודנסאו' "Judensau" ("חזיר יהודי") מחוץ לדלת הכניסה לדירתו במוסקבה.

ונדיקטוב הוא עורך את תחנת הרדיו הליברלית 'אקו' במוסקבה. התחנה, שמשדרת מאז 1990, הורדה מהאוויר על ידי השלטונות הרוסיים בגלל שהסיקור שלה על המלחמה באוקראינה לא מצא חן בעיני פוטין.

ונדיקטוב, ממוצא יהודי, הביע פליאה בערוץ הטלגרם שלו מכך שפרובוקציה אנטישמית כזו עלולה להתרחש ב"מדינה שהביסה את הפשיזם".

"למה לא פשוט לשים כוכב בעל שש קצוות לדלת שלי?" הוא הוסיף בסרקזם, בהתייחס לסמל מגן דוד. הביטוי האנטישמי "יודנסאו" מתוארך לתקופת ימי הביניים. מספר כנסיות בגרמניה מעוטרות בפסלים המלגלגים על האיסור היהודי של אכילת בשר חזיר, על ידי מראה של יהודים על ברכיהם יונקים חזיר.

המעשה הנפשע והאנטישמי אירע כדי להפחיד את ונדיקטוב, והגיע על רקע התעקשותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שפלש לאוקראינה למטרות "דנאזיפיקציה". במטרה כביכול למגר את הנאציזם באוקראינה. הקהילה היהודית באוקראינה גינתה בחריפות את נרטיב התעמולה של הקרמלין, וכך גם ארגונים יהודיים בינלאומיים.

ונדיקטוב הוא אחד ממספר עיתונאים ופעילי אופוזיציה רוסים שהיו מטרה לאחר שהתבטאו נגד המלחמה. ביום שישי האחרון, דריה הייקינן, פעילה אנטי-מלחמתית מסנט פטרסבורג, הגיעה הביתה ומצאה צואה דחופה מתחת לדלת הכניסה שלה והמילה "בוגד" מכוסה בצבע אדום.

קריסטינה וורוטניקובה, עוזרת לשעבר של מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני, אמרה ל"מוסקבה טיימס" כי היא התמודדה עם ונדליזם דומה בביתה, כשהצואה מרוחה על דלת הכניסה שלה יחד עם סיסמה על "בגידה במולדת".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין רדיו ראש חזיר אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד