כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרשת התקיפה בקריית משה: עדיין אין קצה חוט

האירוע בו נערים מהישיבה לצעירים בקרית משה תקפו בלשים שדיברו בערבית - עדיין מעסיק את המשטרה • החשוד האחרון שוחרר, בשל חוסר בראיות, וממשיכים החיפושים אחר המעורבים

אילוסטרציה, צילום: חדשות 24
אילוסטרציה, צילום: חדשות 24

משטרת ירושלים ממשיכה לחפש את המעורבים בתקרית בה הותקפו שני בלשים סמויים שדברו בינהם בערבית בשכונת קריית משה בירושלים, ביום הרצח של אביתר בורובסקי הי"ד, תושב יצהר שנרצח לפני כשבועיים בצומת תפוח בשומרון.

במקום התקיפה נעצר חשוד אחד ששוחרר כעבור יומיים, לאחר שהתברר שלא היה מעורב בתקיפה. השבוע, ביום שני, פשטה משטרת ירושלים על הישיבה לצעירים בשכונת קריית משה בכדי לעצור נער נוסף שחשוד כמעורב בתקרית. בעקבות הפשיטה הנער החליט להתייצב בתחנת מוריה בירושלים, שם נחקר בחשד למעורבות בתקיפה. הבוקר, כאמור, הורה בימ"ש השלום בירושלים כי הראיות נגד הנער חלשות למדי והוא ישוחרר לביתו.

ביום שלישי לפני כשבועיים, זמן קצר לאחר הרצח הנורא שהתרחש בצומת תפוח, התפתחה תקרית בין בלשי משטרה סמויים לנערים בשכונת קריית משה בירושלים. לדברי המשטרה, הבלשים שהיו בלבוש אזרחי ודברו בערבית ביניהם הותקפו בידי מספר נערים כתגובה לרצח. לדברי עדי ראיה במקום, הבלשים ניסו לעורר פרובוקציה שתוביל לתגרה ולמעצר פעילי ימין. לאחר שהבלשים הותקפו, החלו במרדף אחרי הנערים שנמלטו ברחובות השכונה כשאקדחיהם שלופים. בחור מהישיבה לצעירים שעבר במקום, נתפס הוכה ונעצר ע"י ידם בחשד שהיה מעורב בתקיפה. לאחר יומיים של מעצר, שוחרר הנער הקטין לביתו לאחר שהתברר כי לא היה מעורב באירוע ורק עבר במקום.

ביום שני השבוע פשטו כוחות משטרה על ביתו של תלמיד נוסף בישיבה לצעירים המתגורר בעפרה. השוטרים שלא הציגו צו מעצר מאחר ו'שכחו' אותו, לטענתם, הודיעו להוריו כי הוא דרוש לחקירה במשטרת מוריה. בהמשך פשטו כוחות המשטרה על הישיבה לצעירים באמצע מבחן בגרות באנגלית שנערך לקבוצה בה לומד הנער בישיבה. הנער לא היה במקום עקב כך שכבר נבחן לפני מספר חודשים. משנודע לו שהוא דרוש לחקירה, הגיע הנער מיוזמתו בשעות אחה"צ לתחנת משטרת מוריה ושם נחקר בחשד לתקיפת הבלשים לפני שבועיים. במשטרה החליטו לדרוש את הארכת מעצרו והוא שהה לילה במעצר.

ביום שלישי בבוקר הובא הקטין לביהמ"ש השלום לנוער בירושלים שם דרשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. השופט מרדכי כדורי קבל את טענת עו"ד אהרון רוזה, סנגורו של הנער מטעם עמותת 'חננו', ודחה את דרישת המשטרה. השופט הורה כי מעצרו של הנער יוארך רק עד לשעה 4 אחה"צ, בכדי לסיים את פעולות החקירה אותם המשטרה דרשה לבצע, לאחר מכן ישוחרר לביתו למעצר בית עד יום שני הקרוב. לדברי כדורי, ראיותיה של המשטרה חלשות למדי ואין כל סיבה להאריך את מעצרו של הנער בימים נוספים, בפרט שמדובר בקטין ללא עבר פלילי ובערב חג. הנער שוחרר לביתו בערב חג בשעות אחה"צ.

בתגובה לפסיקת בימ"ש השלום אמר עורך דינו מטעם 'חננו', אהרון רוזה כי, ״החלטת בית
המשפט מידתית וצודקת, אין שום הצדקה לבקשת המשטרה להאריך בארבעה ימים את מעצרו של הקטין, בפרט שעוצמת הראיות אינה גבוהה. בנוסף אם יתברר כי מדובר שוב באירוע שבו המשטרה מציבה פיתיון בסמוך ולאחר אירוע רצח של יהודי, הרי שמדובר בדרך פעולה עם שיקול דעת לקוי שגורמת לסיכון התושבים היהודיים שלא לצורך״.
קרית משה תקיפה ערבית שחרור חשוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד