ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במבחן הראשון 'נכשל'

בכירים בגור: יצחק שפירא פגע בסיכויו לרשת את יעקב ליצמן בכנסת

הפרסום בדבר הדיונים שמקיים יצחק שפירא עם בכירי הממשלה על שת"פ בכנסת הפתיע גם את בכירי חסידות גור, שם מעריכים כי סיכויו של שפירא להיכנס לנעלי ליצמן כנציג החסידות בכנסת נפגעו משמעותית בעקבות הפרסום | "אפשר לסכם את הקריירה הפוליטית שלו" | כל הפרטים

בכירים בגור: יצחק שפירא פגע בסיכויו לרשת את יעקב ליצמן בכנסת
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Ouria Tadmor/FLASH90

יממה לאחר הפרסום על מגעים שניהל הרב יצחק שפירא כביכול בשם חסידות גור לשיתוף פעולה בין החרדים בכנסת לממשלה, כשהוא נועד בעניין עם בכירי הממשלה, בחסידות גור מעריכים כי נפגעו סיכויו לכהן כחבר כנסת בעתיד, תפקיד ששפירא שאף לממש.

שמו של יצחק שפירא עלה כמועמד עם יכולת סבירה לרשת את מקומו של יעקב ליצמן שיפרוש מהכנסת בשבועות הקרובים. בשבועות האחרונים אף פעל שפירא לקבל את התפקיד הנחשק כאיש החסידות בכנסת, בין הייתר להמשיך את מסורת אביו שכיהן בתפקיד בעבר.

ביום שאחרי הפרסום הפומבי על המגעים שניהל, תהו בציבור החרדי האם גור מנהלים מגעים להצטרף לממשלה שלא פסחה על אף הזדמנות לפגוע בציבור החרדי. בכירים פוליטיים בחסידות העריכו כי בעקבות הפעילות והפרסום סיכויו של שפירא להיכנס לתפקיד אפסיים.

עוד בנושא:

בורסת היורשים > מי יתפוס את מקומו של ליצמן? - המועמדים והסיכויים • פרופיל

אלו הם התנאים > המועמד לרשת את ליצמן, ניהל מגעים עם לפיד; דרעי חוגג

"מי שיקבע לבסוף הוא הרבי מגור", אומר גורם בגור בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לדבריו, "נראה כי אפשר לסכם את הקריירה הפוליטית של שפירא עוד בטרם החלה. במבחן הראשון כנציג פוטנציאלי של החסידות הוא קיבל תוצאה: נכשל", מסכם אותו גורם.

שפירא שמחותן עם הרבי מגור ניהל בחודשים האחרונים שיחות רבות עם בכירי הממשלה, עם חלקם הוא מחזיק בקשר אישי רב שנים עוד בטרם נכסנו לתפקידם, וחלקם נועד לצרכי קהילת גור בערד, שם הוא התבקש על ידי האדמו"ר להביא לרגיעה. בחסידות מבהירים כי בשום שלב הוא לא קיבל סמכות לדון במו"מ פוליטי לשת"פ עם הממשלה גם בזירה הארצית.

חסידות גור יצחק שפירא יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד