י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כך הגיבה המשטרה

מטריד ומפחיד: שמות מחבלים ונשק על השולחן

שולחן במכללת רופין כוסה בכתובות בערבית עם שמות מחבלים ושם העיר אום אל פחם |מבדיקת המשטרה התבררה כי דברי ההסתה שנכתבו על השולחן שורבטו עוד בשבוע שעבר ואינו מהווה קשר ישיר לפיגוע אתמול

מטריד ומפחיד: שמות מחבלים ונשק על השולחן
השולחן בקמפוס צילום: התאחדות הסטודנטים

הפיגועים בתקופה האחרונה הובילו ביממה האחרונה לעשרות פניות ל'התאחדות הסטודנטים' מצד סטודנטים וסטודנטיות אשר חוששים מהמצב הביטחוני בקמפוסים.

הסטודנטים פנו בדרישה למוסדות האקדמיים ברחבי הארץ להגביר את האכיפה הביטחונית, לאור זאת הודיעו בהתאחדות כי תכנס את ועדת החינוך לטובת תגבור מערכי האבטחה בקמפוסים השונים.

בתחילה פרסמה ההתאחדות ע"כ שסטודנטים נחרדו לגלות ספסל במרכז האקדמי רופין ובו ציורי נשק מסוג M-16 וכתובות בערבית המתכתבות עם הפיגוע הרצחני שארע אמש בחדרה, לצד הכיתוב בעברית ׳אום אל פאחם. הפרסום עורר סערה רבתית, ומשטרת ישראל שחקרה את הנושא פרסמה כי דברי ההסתה שנכתבו על השולחן שורבטו עוד בשבוע שעבר ואינו מהווה קשר ישיר לפיגוע אתמול.

בהודעת המשטרה נאמר כי בהמשך לפניות כתבים בדבר פרסום ברשתות של תמונה המהללת לכאורה את הפיגוע אמש באמצעות רישום על גבי שולחן במכללה באזור שרון, נבהיר כי המשטרה ערכה בדיקה, בה עלה כי מדובר בתמונה שצולמה בתאריך 10.3.22 והשולחן הוסר ע"י הנהלת המקום.

אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מסר בעקבות המצב הביטחוני והחשש הגובר בקמפוסים: "אנחנו בימים מתוחים והם לא פוסחים על הסביבה האקדמאית. קיבלנו ביממה אחת בלבד עשרות פניות מסטודנטים וסטודנטיות החוששים לביטחונם האישי. פניתי לגורמים האמונים על הנושא במוסדות השונים, ובמקביל אנו מייצרים פנייה נרחבת לרשויות החוק וגורמי הממשלה על מנת לפעול באופן אקטיבי ומהיר כדי לעשות את כלל הפעולות הנדרשות על מנת להחזיר את הביטחון האישי ל 350,000 הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים בכלל המוסדות האקדמאים בישראל."

 

הפיגוע בחדרה קמפוס סטודנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד