י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מגיפת חצבת בבורו פארק: 21 מקרי הידבקות

מקור המחלה: תושב לונדון שלא התחסן הגיע לבקר בברוקלין • מרבית החולים התאוששו, ללא צורך באשפוז • רופאים: "אי ההתחסנות נובעת מחוסר הבנה של הרפואה המודרנית"

חיסון. צילום אילוסטרציה
חיסון. צילום אילוסטרציה

חשש בקהילות החרדיות בברוקלין: בפעם הרביעית מאז 2008 פרצה בתחילת השבוע מגיפת חצבת, שהתפשטה בעיקר בשכונת בורו פארק.

מחלקת הבריאות של עריית ניו-יורק דיווחה, כי המקרה הראשון בהתפרצות האחרונה מקורו מלונדון. מבירור עולה, כי בן משפחה לונדונית שסירב להתחסן נגד חצבת, ביקר לאחרונה בברוקלין והדביק, ככל הנראה, בני אדם נוספים.

עד כה התקבלו הודעות על 21 מקרים של חצבת בבורו פארק ואחד בשכונת ויליאמסבורג. מרבית הנדבקים הם בגילאי 10 חודשים עד בני 32, והם התאוששו ללא צורך באשפוז, להוציא מקרים מעטים.

לדברי גורמים רפואיים, תופעת אי ההתחסנות נגד מחלות קיימת גם בקרב משפחות שאינן דתיות. "אין לזה קשר לדת, סביר להניח שיש כשל בהבנה של אותם אנשים בשאלה מהי רפואה מודרנית".

ההוכחה לכך היא בעצם העובדה שאחוז המתחסנים בקרב בני קהילות דתיות זהה לזה שבקרב בני קהילות שאינן דתיות. למרות זאת, בארה"ב כמו גם בישראל, מצביעים על כך שבבתי הספר החרדים אין הקפדה על ביצוע חיסונים כמו בבתי ספר אחרים.

התפרצויות חצבת התרחשו בבורו פארק בשנת 2008, אז נרשמו 30 מקרים; בשנת 2009, בה נרשמו 18 מקרים, ובשנת 2011, בה צוינו 25 מקרים, כך על פי משרד הבריאות של ניו יורק.
חצבת מחלה מגיפה לונדון חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד