י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"שוטרים ספגו מוטות ברזל וסלעים. נחקור את המארגנים"

מפקד מחוז ירושלים על ההפגנה האלימה: "נחקור את המארגנים, הם חרגו בהרבה מתנאי הרישיון" • "זאת ההפגנה הכי אלימה מאז שנכנסתי לתפקיד" • האזינו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הגיב אמש (ה) בחריפות רבה על ההתפרעות ההמונית במהלך הפגנת 'גזירת הגיוס' שארגנה 'העדה החרדית', בה השתתפו גם פלגים מהציבור הליטאי.

ניצב פריינטי ציין כי מדובר בהפגנה רחבה מאוד, שגררה נוכחות גדולה של שוטרים. "לצערי, חלק מהאנשים פה יידו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים, וזה עדיין לא הסתיים. המסר שלנו זה שנשתמש ביד קשה מול כל הפרת סדר, ונבוא חשבון עם כאלה שינסו לפגוע באנשים או רכוש", אמר.

בתשובה לשאלה האם המשטרה הייתה ערוכה לאלימות הזו - הגיב פריינטי: "התכוננו לתרחיש מהסוג הזה. יש מאות שוטרים שמאבטחים. מקווה שההפגנה תסתיים בשקט ולא נצטרך להשתמש באמצעים".

האזינו לדברי הניצב (ההקלטה באדיבות קבוצת העיתונאים רוטרניק):


"המארגנים חרגו מכמות האנשים שתוכננה ולא עמדו בתנאי הרשיון. שישה שוטרים נפצעו, בהם שניים באורח בינוני. אני רואה בחומרה רבה את העובדה שבמהלך ההפגנה הייתה הפרת סדר המונית, יידוי אבנים, מוטות ברזל, פחי זבל וסלעים. מחוסר ברירה פיזרנו את ההמונים באמצעים לפיזור הפגנות. אתם יכולים לראות לבד מה השוטרים ספגו פה".

עוד בנושא:
אלימות קשה בהפגנת האלפים של 'העדה': לפחות 6 שוטרים נפצעו • 8 עצורים
מרביצים תורה • צפו: הפגנת 'העדה' בעין המצלמה
ה'עדה' בגינוי לאלימות: "זו קבוצה שלא שייכת אלינו"

לשאלה כמה משתתפים לדעתו הגיעו למקום - אמר מפקד המחוז: "קשה לאמוד את כמות המשתתפים. על פי המסוק המשטרתי זה כ-30 אלף. נחקור את המארגנים, זאת ההפגנה הכי אלימה מאז שנכנסתי לתפקיד. ההפגנה חרגה מתנאי הרישיון".
פריינטי מפקד מחוז אלימות הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד