ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גרפיטי נגד נשות הכותל: "תג תורה, הכותל אינו הפקר"

המאבק בנשות הכותל, במרכזו עמדה מחאה בלתי-אלימה של אלפי בנות סמינרים, לא הצליח להישאר כזה: כתובות גרפיטי רוססו הלילה על ביתה של חברת הנהלת הארגון

גרפיטי נגד נשות הכותל: "תג תורה, הכותל אינו הפקר"
פגי סידור



המאבק ב"נשות הכותל" הגיע לפסים אלימים: ברחוב שלום יהודה בשכונת תלפיות בירושלים ריססו הלילה אלמונים כתובות על דלת ביתה של פגי סידור, חברת הנהלת ארגון נשות הכותל. בין השאר נכתב: "תג תורה" ו-"הכותל אינו הפקר, ירושלים קדושה".

משטרת מחוז ירושלים פתחה בחקירה.

הכתובות התגלו בסביבות השעה 08:00 הבוקר על ידי שכנה, שהגישה תלונה למשטרה. שני שוטרים שהגיעו למקום ערכו סיור בבניין והגיעו לביתה של פגי סידור, לאחר שדלתה היתה היחידה בבניין שרוססה גם היא. סידור הגישה תלונה ומסרה עדות והעניין נמצא בבדיקה משטרתית.

בתגובה אמרה הבוקר פגי סידור: "הכתובת שהיתה לי הכי קשה לקריאה היתה "פגי פג תוקפך", כי יש בה משהו מאוד אישי ומאוד מתלהם".

סידור כתבה בדף הפייסבוק הבוקר "בוקר לא נעים. לפני כעשר דקות, דפיקות חזקות על דלתי.
שני שוטרים (במדים שחורים, מה זה אומר?) מבקשים להיכנס ולשוחח איתי.

"חדר המדרגות שלי והדלת שלי מרוססים כתובותל נאצה. השכנים צילצלו למשטרה. תג תורה, הכותל הוא קדוש. ועוד כיוצא בזה. והדובדבן: "פגי סידור אני יודעים איפה את גרה".

מנשות הכותל נמסר בתגובה: "סביר להניח כי מדובר בצעירים משועממים, הפועלים בהתאם לצלילי ההסתה של מנהיגיהם. הבעיה האמיתית שעומדת בפני החברה הישראלית היא לא מה הם עשו אלא מה יעשו כעת מנהיגי הציבור החרדי. הכתובת על הקיר. אנו קוראות לרבנים להשמיע את קולם ולגנות נחרצות את עצם המעשה ולעצור את ההסתה נגד נשות הכותל, ללא קשר לוויכוח הציבורי הלגיטימי".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת מגנה בתוקף את ריסוס כתובות הנאצה בפתח ביתה של פגי סידור מנשות הכותל.

ברקת אמר כי ריסוס הכתובות הוא אלימות לכל דבר וכי יש לטפל בה בכל חומרת הדין. "הדרך ליישוב מחלוקות בעיר אינה באלימות, אלא בשיח והידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן שייתנו מענה לצרכי כל הצדדים".

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א מגנה בחריפות את המעשה הנפשע של כתיבת גרפיטי על ביתה של גב' פגי סידור: "לא זו דרכה של תורה, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום! הזהרתי מפני התלקחות ושנאת חינם, אני מתפלל ומקווה שנצליח לעצור את ההידרדרות וימצה פיתרון שהכותל יוותר כאדמת קודש המאחדת ומלכדת ולא אדמת מריבה. אמשיך לפעול ברוח זו, ואני קורא לכל הקבוצות הקנאיות להסיר את ידיהם מהמקום הקדוש הזה".

מתוך דף הפייסבוק של פגי סידור







נשות הכותל כתובות גרפיטי מאבק אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד