כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"סירחון נוראי בערים"

זלנסקי: "פוטין, זורק חיילים רוסים כמו בולי עץ לכבשן של רכבת"

הנשיא זלנסקי שנאבק מול הרוסים בגבורה מדבר על המלחמה הנוראה שאליה לא התכונן ולא ציפה שתגיע לפתחו. "הגופות שלהם נשארות ברחובות. החיילים שלנו אומרים שאי אפשר לנשום בגלל סירחון של בשר נרקב", כך על גופות החיילים הרוסים | עוד הוא מספר "הם חוטפים את ראשי הערים שלנו, הם הרגו כמה מהם, חלק לא מצאנו עד עכשיו"

זלנסקי: "פוטין, זורק חיילים רוסים כמו בולי עץ לכבשן של רכבת"
זלנסקי נואם בפני חברי הקונגרס צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי התראיין לאתר 'אקונומיסט' וסיכם את החודש הנורא שחוותה מדינתו. במהלך הראיון תיאר את האובדן לרוסים: "הפולשים אפילו לא מתאבלים על הנפגעים שלהם", הוא אומר. "זה משהו שאני לא מבין. כ-15,000 חיילים רוסים נהרגו בחודש אחד, ולדימיר פוטין, זורק חיילים רוסים כמו בולי עץ לכבשן של רכבת. והם אפילו לא קוברים אותם, הגופות שלהם נשארות ברחובות. בכמה ערים, ערים קטנות, החיילים שלנו אומרים שאי אפשר לנשום בגלל סירחון של בשר רקוב".

הוא השווה בין חייליו לחיילים הרוסים ואמר: "החיילים חסרי הפחד שלנו מגנים על מריופול עכשיו, הם יכלו לעזוב מזמן, אבל הם לא עוזבים את העיר". לאחר יותר מחודש ימים של הפצצות ומצור, "הם עדיין נלחמים, לא בגלל שמר זלנסקי הורה על כך, אלא בגלל שהם אומרים שהם חייבים להישאר ולקבור את ההרוגים בפעולות ולהציל את חייהם של הפצועים".

זלנסקי הבהיר כי בניגוד לחיילים הרוסים שבורחים ומפקירים את חבריהם, "כל עוד אנשים עדיין נמצאים בחיים, עלינו להמשיך להגן עליהם. וזה ההבדל המהותי בין האופן שבו הצדדים היריבים במלחמה זו רואים את העולם".

עוד אמר: "אני לא חושב שהוא (פוטין) מדמיין במוחו את אותה אוקראינה שאנחנו רואים", אמר הנשיא ל'אקונומיסט'. לדבריו, "הוא רואה באוקראינה חלק מהעולם שלו, מהשקפת עולמו, אבל זה לא תואם את מה שקרה ב-30 השנים האחרונות. אני לא חושב שפוטין נמצא בבונקר כבר שבועיים או שישה חודשים, אלא יותר כמו שני עשורים".

זלנסקי אומר כי הצבא הרוסי משתמש באותן שיטות בשטח כבוש שהשתמש בדונבאס ב-2014: "הם חוטפים את ראשי הערים שלנו, הם הרגו כמה מהם. חלק מהם איננו יכולים למצוא. כמה מהם כבר מצאנו, והם מתים. וכמה מהם הוחלפו".

הוא תיאר כיצד אזרחים אוקראינים השתמשו בידיהם באמצע הרחובות כדי לעצור טנקים. כפי שעשו בחרסון, אחת הערים שנכבשות כעת על ידי הכוחות הרוסיים. "הם (האזרחים) החליטו לקום ולעשות את זה מרצונם. לא יכולתי להורות להם לא לעשות את זה או לזרוק את עצמם מתחת למדרגות הטנק", הוא אומר. "אני אשאר עם האנשים האלה עד הסוף".

זלנסקי עדיין נחרץ לגבי הניצחון: "מה יהיה הסוף? אנחנו מאמינים בניצחון. אי אפשר להאמין בשום דבר אחר. אנחנו בהחלט ננצח כי זה הבית שלנו, האדמה שלנו, העצמאות שלנו. זו רק שאלה של זמן".

נשיא אוקראינה אומר עוד כי "כמה שהרוח של תושבי אוקראינה חזקה, לרוסיה יש יותר כוח אש. לרוסים יש אלפי כלי רכב צבאיים והם באים, יש כמה ערים שבהן יש כל כך הרבה טנקים שהם לא יכולים ללכת. יש להם פקקי טנקים", הוא אומר.

זלנסקי מחלק את נאט"ו לחמישה מחנות. ראשית הם אלה ש"לא אכפת להם ממלחמה ארוכה, כי זה אומר להתיש את רוסיה, גם אם זה אומר את מותה של אוקראינה ובמחיר חייהם של אוקראינים".

אחרים רוצים סיום מהיר של הלחימה כי "השוק של רוסיה הוא גדול והכלכלות שלהם סובלות,. הם היו רוצים לראות שרוסיה תשמור על שווקים מסוימים".

קבוצה שלישית, מגוונת יותר, של מדינות "שמכירות בנאציזם ברוסיה ורוצה שאוקראינה תנצח".

רביעית, "מדינות ליברליות קטנות יותר שרוצות שהמלחמה תסתיים במהירות בכל מחיר, כי הן חושבות שחיי האזרחים קודמים לכל".

ואחרונות הן המדינות הנבונות שרוצות שלום עכשיו ובכל דרך אפשרית, כי הן "המשרדים של הפדרציה הרוסית באירופה".

כשנשאל מדוע מנהיגים כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון לא מספקים טנקים כדי לסייע לאוקראינה לנצח, הוא משיב כי "הם מפחדים מרוסיה. וזה הכל".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי גופות חיילים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד