י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האם שוטר גנב את הסלולארי של אביתר בורובסקי הי"ד?

משפחתו של אביתר בורובסקי הי"ד, שנרצח בפיגוע לפני שלושה שבועות, מתחננת לקבל את מכשיר הסלולארי שלו - בו מאגר תמונות משפחתיות • לאן נעלם המכשיר?

אביתר בורובסקי ז"ל
אביתר בורובסקי ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

עיתון מעריב חושף הבוקר (ג) כי במהלך הטיפול של כוחות הבטחון בזירת הרצח של בורובסקי, נעלם הטלפון שלו, בו אצר מאות תמונות וסרטונים, בהם גם התיעוד האחרון שלו עם ילדיו – שעות ספורות לפני הרצח. "מרגע שהמקום הפך לזירת רצח, למשטרה יש אחריות מלאה על מה שקורה בו".

לפני כשלושה שבועות נרצח בצומת תפוח שבשומרון אביתר (נאפו) בורובסקי הי"ד, תושב יצהר. כעת מתברר כי מכשיר הטלפון הסלולארי שלו נגנב מזירת הרצח ולא נמצא עד כה. אביתר ז"ל החזיק ברשותו מכשיר טלפון סלולארי מסוג סמסונג גלקסי שאותו קיבל מתיאטרון 'קבוצת אראל' בו עבד, הקו היה רשום על שמו של אושרי מימון, מנהל התיאטרון.

בתוך המכשיר היו לאביתר מאות תמונות וסרטונים אישיים שלו עם אשתו וילדיו ומעבודתו בתיאטרון, לחומרים היקרים הללו אין כל גיבוי במקום אחר. בשעה שבה נרצח אביתר, היה אושרי מימון בדרכו לאסוף אותו מצומת תפוח. כשהתקרב אושרי לצומת, הוא נחסם על ידי כוחות הביטחון שסיפרו לו כי בצומת התרחש פיגוע ולא נתנו לו לעבור. "אני ראיתי איך חוסמים את כל האזור ולמיטב הבנתי, משניה אחת אחרי הרצח, היחידים שהורשו להתקרב לזירה היו אנשי משטרה, צה"ל ושב"כ", אמר מימון אתמול.

במהלך השבעה פנתה המשפחה למשטרת מרחב שומרון שאחראית על הזיהוי הפלילי בזירת הרצח בבקשה לקבל את חפציו של אביתר. יום לאחר תום השבעה הגיעה למשפחת בורובסקי חבילה ובה כל חפציו האישיים של אביתר מלבד תעודת הזהות שלו ומכשיר הטלפון הסלולארי המדובר.

אושרי מימון שרשום כבעל המכשיר, פנה מייד למשטרה בבקשה לקבל את הטלפון. "דיברתי עם קצין במרחב שומרון, הוא בפירוש הסיר את האחריות שלו ואמר לי 'אנחנו לא יכולים לרדוף אחרי כל מכשיר טלפון במדינת ישראל'", סיפר מימון אתמול. והוסיף: "מבחינתנו עד שלא יוכח אחרת, המכשיר נלקח על ידי מישהו מכוחות הביטחון - כי הם היחידים שהיו בזירת הרצח. אני יודע שכל שאר האנשים סולקו משם תוך שניות. מרגע שהמקום הפך לזירת רצח, למשטרה יש אחריות מלאה על מה שקורה בו".

מייד לאחר שהבין כי הטלפון הסלולארי נעלם, החל מימון לנסות ולאתר את המכשיר בעצמו. בתור בעל הקו הוא פנה לחברת אורנג', ביקש פירוט שיחות ונדהם לגלות כי במהלך השבעה על אביתר, בוצעו לפחות שלושים שיחות טלפון מהמכשיר הגנוב. מאז תום השבעה, המכשיר כבוי ואין יכולת להשיג אותו.

צופיה בורובסקי, אלמנתו של אביתר ז"ל, סיפרה אתמול לעמיחי אתאלי, כתב מעריב שחשף את הפרשה, על הערך הרגשי הרב שטמון במכשיר הטלפון שנעלם: "יש שם המון המון התמונות של אביתר עם הילדים. אנחנו כמעט לא מצטלמים ושם היה תיעוד של כל מה שעשינו. יום לפני הרצח אביתר שתל עם הילדים עץ ובמכשיר נמצא התיעוד האחרון שלו עם הילדים. חשוב לי שתישאר לילדים מזכרת, ובמכשיר הזה נמצאות הרבה מזכרות מאביתר. עד שהמשטרה עלתה על זה שהטלפון נגנב לקח שבוע. תעודת הזהות שלו נמצאת אצלם כבר שלושה שבועות אצלם והם לא מעבירים אותה. נראה שמשהו שם לא עובד כמו שצריך".

תגובת מחוז ש"י: "בעקבות פניית המשפחה על כך שהטלפון של הקורבן נעלם בזמן האירוע, נפתחה חקירה במשטרת מרחב שומרון. משטרת מחוז ש"י תעשה כל מאמץ להחזיר למשפחת בורובסקי את מכשיר הטלפון שנעלם".
פלאפון גלקסי בורובסקי תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד