כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעקבות תיעוד

ממשלת אוקראינה חוקרת עינויים של שבויים רוסים

תיעוד וידאו שפורסם ברשתות החברתיות באוקראינה וברוסיה, מציג לכאורה עינויים של שבויי מלחמה רוסים שנחקרים על ידי חיילים אוקראינים. אוקראינה מאשימה את רוסיה כי התיעוד מפוברק

ממשלת אוקראינה חוקרת עינויים של שבויים רוסים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

הרוסים טוענים כי חיילים אוקראינים התעללו בחיילים שבויים רוסים. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראים חיילים אוקראינים מוציאים שלושה רוסים עם ברדסים מתוך טנדר, ואז יורים ברגליהם.

הגנרל האוקראיני, ולרי זלוז'ני, האשים את רוסיה בבימוי הסרטונים. "האויב מפיק ומשתף סרטונים עם יחס בלתי אנושי ל'אסירים רוסים' לכאורה על ידי 'חיילים אוקראינים' כדי להכפיש את כוחות ההגנה האוקראינים", אמר זלוז'ני. עם זאת, הממשלה בקייב הודיעה שהם לוקחים את ההאשמות על התעללות בחומרה רבה ושתהיה חקירה מיידית.

אולקסי ארסטוביץ', יועץ לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר: "אנחנו צבא אירופי, ואנחנו לא לועגים לאסירים שלנו. אם זה יתברר כאמיתי, זו התנהגות בלתי מתקבלת על הדעת".

ארסטוביץ' הוסיף ואמר: "אני רוצה להזכיר שוב לכל כוחות הצבא, האזרחיים וההגנה שלנו, שהתעללות באסירים היא פשע מלחמה שאין לו חנינה לפי החוק הצבאי ואין לו תקופת התיישנות". אולכסנדר מוטוזיאניק, דובר הצבא האוקראיני, אמר שהם לא יודעים מי היה מעורב או היכן התרחשו התקריות. "כרגע, אף אחד לא יכול לאשר או להכחיש את אמיתות הסרטון הזה", אמר וכי "לא ידוע היכן זה קרה, או מי המשתתפים".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הגיב לתיעוד ואמר כי "התמונות המפלצתיות" צריכות להיבדק.

מלחמת אוקראינה רוסיה עינויים רוסים שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד