י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
80 שנה אחרי

פסי הרכבת שהובילו למחנות ההשמדה משמשים את הפליטים באוקראינה

ההיסטוריה חוזרת עם שינוי משמעותי. לפני 80 שנה הרכבות באוקראינה לקחו את היהודים למחנות השמדה או לגטאות, עכשיו על אותן מסילות רכבת - נמלטים עשרות אלפי אוקראינים לכיוון המערב כשהם נמלטים מהאכזריות של פוטין שלא מפסיק להמטיר על אוקראינה טילים

פסי הרכבת שהובילו למחנות ההשמדה משמשים את הפליטים באוקראינה
מסילות רכבת. אילוסטרציה צילום: unsplash

קתרינה סרגצקובה, העורכת הראשית של אתר Zaborona Media מספרת על המתרחש בעיר לביב הפולנית הסמוכה לאוקראינה לשם נמלטים אלפי אוקראינים מהמלחמה של פוטין שטובח באוקראינה ללא רחמים.

"למרבה האירוניה, אני גרה כיום בשכונה שהייתה בעבר שטח של הגטו היהודי בשנת 1941. מכיוון שלביב הייתה עיר יהודית בעיקרה, הגטו היה גם משמעותי: הוא היה שלישי בגודלו אחרי גטאות ורשה ולודז', יותר 100,000 יהודים הוחזקו שם".

עוד כתבה: "מול החלון שלי יש מסילת רכבת. כל 20 דקות אני רואה רכבות עם אזרחים בורחים למערב וקרונות ​​עם טנקים שנוסעים למזרח כדי להילחם ברוסיה. לפני 80 שנה, הרכבת הזו הייתה המפתח לפרויקט הנאצי: רכבות אלו לקחו את היהודים המקומיים למחנות ריכוז. רובם נהרגו". כתבה.

זמן קצר לאחר ניצחונם של הכוחות הסובייטים, מסילת הברזל הזו שירתה שוב מטרות דומות. הרכבות הללו לקחו אנשים מלבוב לגולאג, (למאסר) מכיוון שמקומיים רבים הואשמו בשיתוף פעולה עם הנאצים.

לאחר תום מלחמת העולם השנייה, החלו הקומוניסטים לטשטש את ההיסטוריה האפלה של העיר המערבית באוקראינה. כמו במקרה של השטח באבי יאר בקייב, שבו נרצחו 34,000 יהודים ביומיים ב-1941, השלטונות הסובייטיים דיווחו בתעמולה שלהם שהקורבנות הם פשוט "אזרחים סובייטים". אף מילה על היהודים. קתרינה כותבת: "תקופה ארוכה לא הייתה בלביב אנדרטה לזכר היהודים הנרצחים, ואין אזכור אחד במרחב הציבורי עד כה שהיה כאן גטו יהודי. ההיסטוריון האוסטרי מרטין פולק כתב על מקומות כאלה יותר מפעם אחת, הוא כינה אותם "נוף מזוהם", פוטין חי בהסטוריה מדומיינת".

עוד כתבה: "אין זה סוד שפוטין חי כאילו הוא עדיין נמצא במלחמת העולם השנייה, במשך שנים רבות משכנעים אותו עוזריו ותומכיו שהאוקראינים מפארים את גיבורים אוקראנים, כמו סטפן בנדרה ורומן שוכוביץ', שהיו ידועים בבריתותיהם הספונטניות עם הנאצים ולקחו חלק ברציחת יהודים. לאחר הניצחון על היטלר, הם התנגדו למשטר הקומוניסטי הטוטליטרי במערב אוקראינה".

קתרינה מציינת כי פוטין, נימק את החלטתו לפלוש למדינה ריבונית שכנה בכך שהנשיא והממשלה שלה הם "ניאו-נאצים" וכי חובתה הקדושה של רוסיה היא "לסיים" את שרידי הנאציזם.

"רוסיה החלה להפציץ את קייב, חרקוב, אודסה, סומי וערים אחרות באוקראינה בשעה 4 לפנות בוקר, באותו זמן שבו החלו הכוחות הגרמנים הנאצים להפציץ את ברית המועצות ב-1941". עוד כתבה. כי מאז התרחשה המהפכה הפרו-אירופית באוקראינה ב-2014, התעמולה הרוסית עשתה מאמצים רבים כדי להראות שקבוצות שוליים שדבקות באידיאולוגיות רדיקליות הן מפלצות שתפסו את השלטון ברחבי המדינה. במקביל, ברוסיה עצמה, תנועות המפארות את יוזף סטאלין, מנהיג ברית המועצות, שדיכא אזרחים בקנה מידה מדהים מתנופפות בגאווה".

אבל במציאות הרוסים הכריזו מלחמה על מדינה שהנשיא שלה יהודי, רבים מההנהגה הם יהודים, ואפילו מנהיג האופוזיציה של המפלגה האוקריאנית הפרו-רוסית (כמה שזה נשמע מוזר), ואדים רבינוביץ', הוא יהודי.

כעת 80 שנה לאחר השואה. חיילים רוסים מפציצים בנייני מגורים בערים ובכפרים באוקראינה, חוסמים את הגישה למזון, מים וחשמל; הם מחזיקים מאות אלפי בני ערובה בשטחים שהצליחו לכבוש. הם כבר הרגו כמה אלפי אזרחים וחיילים, כל זה בשם הלחימה בנאציזם שלמעשה בכלל לא קיימת באוקראינה.

פסי רכבת מחנות השמדה מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד