י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לסת גדולה ושיניים חדות ובולטות

"זהירות, דג טורף": ההלם של המפקחים בנתב"ג בביקורת הלילית

במהלך ביקורת לילה שגרתית של משלוח דגי נוי מסינגפור בנמל התעופה בן גוריון, גילו מפקחי משרד החקלאות ארבעה דגים טורפים מסוג טיגריס ויטטוס אפריקני, האסורים לגידול והחזקה בישראל בשל הסכנה לגרימת נזק סביבתי ולפגיעה בחיי אדם. האירוע נחקר כעת על ידי משרד החקלאות

"זהירות, דג טורף": ההלם של המפקחים בנתב"ג בביקורת הלילית
הדגים הטורפים מסוג טיגריס ויטטוס אפריקני צילום: משרד החקלאות

במהלך ביקורת לילה שגרתית של משלוח דגי נוי מסינגפור בנמל התעופה בן גוריון, גילו מפקחי אגף הדיג של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ארבעה דגים טורפים מסוג טיגריס ויטטוס אפריקני, האסורים לגידול והחזקה בישראל בשל הסכנה לגרימת נזק סביבתי ולפגיעה בחיי אדם. הדגים הטורפים הופרדו מהמשלוח ונשלחו לבדיקה וזיהוי על ידי מומחה מהאוניברסיטה העברית, והאירוע נחקר כעת על ידי משרד החקלאות.

דג הטיגריס האפריקאי קיבל את כינויו בשל הלסת הגדולה ושיניו החדות והבולטות. הוא נחשב לאחד הגדולים מסוגו, ובבגרותו מגיע לאורך של עד 105 ס"מ ולמשקל של עד 28 ק"ג. צבעו כסוף, עם פסים דקים שחורים לאורך גופו הארוך, וסנפירים גבוהים ואדומים. מקורו במים מתוקים והוא נפוץ בעיקר בנהרות ביבשת אפריקה, לרבות הנילוס, קונגו, ניג'ר וסניגל. הוא משגשג באזורים חמים וניזון בעיקר מדגים קטנים יותר, למשל הסרדינים, האמנונים, הקרבנוניים והקרפיונים.

הדגים המסוכנים אותרו בזכות ערנותו של מפקח משרד החקלאות, שאדי חליח, המתמחה בזיהוי דגי נוי, שזיהה כי בתוך משלוח שיועד לחנות בעלי חיים ובו כמה מאות דגים, מסתתרים ללא רישום, ארבעת הדגים הטורפים. ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר כי מדובר בדגים שאינם קיימים בישראל נכון להיום, כך שהברחה שלהם עלולה לגבות מחיר יקר לאיזון הביולוגי בסביבה הימית, ואף לגרום לפגיעה בבני אדם.

"ישנו החשש שחובבי דגי נוי, מתוך תמימות, ירכשו את הדגים בהיותם קטנים ויוסיפו אותם לאקווריום הביתי. לאחר שאלו יגדלו לאורך של מעל מטר ולא יתאימו לחיים באקווריום, המגדלים עלולים לשחרר אותם בתום לב למקורות מים בארץ, ובכך לגרום לנזק אקולוגי ולפגוע באוכלוסיית הדגים המקומית. כמו כן, לדג הטיגריס יכולות לצוד בעלי כנף שעפים בקרבת נהרות ונשיכתו הקטלנית יכולה אף לפגוע בבני אדם, במקרה של מפגש בעת רחצה", הסביר חגי נויברגר, מנהל יחידת הפיקוח באגף הדיג במשרד החקלאות.

"לכן, אני שב ומדגיש כי הכנסה ארצה של בעלי חיים אסורים בייבוא היא עבירה על החוק, המסכנת את הסביבה ואת בריאותנו. לשמחתנו, ערנותם של מפקחינו מנעה את הפעם", הוסיף.

סינגפור נתב"ג משרד החקלאות ניסיון הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד