כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"קשה לי נפשית"

דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות דרשה להכריז על פילבר כ'עוין'

בשיא עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, הפרקליטות טענה לשינוי גרסאות וביקשה להכריז על שלמה פילבר כ'עד עוין' - אך הבקשה נדחתה | החשש היה כי פרטי החקירה יודלפו, מה שעלול היה להביא לדרמות בתיק 4000 ובנוסף לעיכוב בהליך המשפט |  כל הפרטים מהדרמה בדיון

דרמה במשפט נתניהו:  הפרקליטות דרשה להכריז על פילבר כ'עוין'
פילבר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים לתחילת עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, מי שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת ולאחר שבפרקליטות טוענים כי גרסתו בפני השופטים מנוגדת לגרסתו במשטרה, בעקבותיה נחתם הסכם עד המדינה, התביעה דרשה להכריז על פילבר כעד עוין. 

משמעות הדבר הוא שיבוטל הסכם עד מדינה, ונגד שלמה פילבר יוגש כתב אישום בפרשות השוחד בתיק 4000 בחשד לשוחד באמצעות משרד התקשורת בראשו כיהן פילבר, בתמורה לסיקור אוהד של נתניהו על ידי אתר וואלה בבעלות בני הזוג אלוביץ. 

במהלך הדיון הבוקר אמרו השופטים כי הם, "מוטרדים מזה שנראה שיש משהו שמאיים עליו (על פילבר. א.ק ). האם אפשר לחקור אותו חקירה רחבה בלי להכריז עליו עד עוין?"

‏פרקליטו של נתניהו בועז בן צור ענה בתגובה: "מתנגדים התנגדות נחרצת להכרזתו כעד עוין. אם העד ישמע שלא יוגש נגדו כתב אישום הוא ירגיש משוחרר וזה יקל על בירור האמת".

החשש היה כי באם תתקבל הדרישה להכריז על פילבר כעד עוין, כל חומרי החקירה יוצגו בפני בית המשפט, דבר שמדאיג את פרקליטי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שמתייחס באופן רציני לעדותו של פילבר, אחרי שבאופן חריג נתניהו בעצמו הגיע להשתתף בחלק מעדותו בפני השופטים. 

פילבר השיב לדרישת הפרקליטות ואמר לבית המשפט: "אני לא רואה את עצמי עד עוין ואני לא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה. היה לי אתמול יום קשה מאוד והקפדתי להיות נאמן לדברים. ניסיתי לדייק נקודה. ככל שזה אפשרי אמשוך את תשובתי האחרונה ואנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה. זה קשה לי נפשית".

בתום הדרמה שנמשכה שעה אורכה, הכריז בית המשפט כי שלמה פילבר לא יוכרז עד עיון, אך עם זאת הפרקליטות תוכל לחקור אותו בחקירה נגדית.

 

 

תיק 4000 שלמה פילבר משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד