כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דרמה במסיבת העיתונאים

סטודנטים התפרצו ומחו, משרד הבריאות: "האוצר התבלבל"

בשבוע שעבר משרד האוצר הבטיח להעביר את התקציבים הנדרשים ליישום מתווה קיצור התורנויות שייכנס לתוקפו בשישי הקרוב, במשרד הבריאות טוענים כי התקציבים כלל אינם זמינים. במסיבת עיתונאים של ההסתדרות הרפואית הגדירו את מתווה משרד הבריאות "מתווה של מנותקים"

מחאת המתמחים, ארכיון
מחאת המתמחים, ארכיון צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעוד שלושה ימים בלבד אמור להיכנס לתוקפו הצו המורה על יישום המתווה לקיצור תורנויות המתמחים, אך גם הבוקר (שלישי) נראה כי הסאגה סביב יישום המתווה מסרבת לרדת מסדר היום. במסיבת עיתונאים של ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) שנערכה הבוקר, התנגדו נציגי ההסתדרות למתווה המוצע ע"י משרד הבריאות בטענה כי המתווה יפגע בשכרם של המתמחים.

כזכור, המתווה לקיצור תורנויות המתמחים אמור להיכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב ה-1 באפריל וכולל הוספת תקנים לבתי החולים, בכדי לאפשר הורדת עומס ושעות משמרת מהמתמחים כך שמשמרת של מתמחה תקוצר מ-26 שעות ל-18 שעות. עד לשבוע שעבר ניטש מאבק עיקש בין משרד האוצר והבריאות, ולבסוף הבטיחו במשרד האוצר להעביר את התקציבים הנדרשים ליישום המתווה.

במכתב שהגיש אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש למנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, האשים הפרופ' אש וכתב "אבקש לציין כי 66 מיליון השקלים שאתה טוען שתוקצבו ועומדים לרשות המשרד ומערכת הבריאות אינם לרשותנו. נראה כי משרד האוצר התבלבל לחשוב שהוא מנהל את מערכת הבריאות וקובע את המדיניות בה".

במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר ההסתדרות הרפואית, טענו נציגי ההסתדרות כי המתווה של משרד הבריאות יפגע במתמחים ויפחית כ-5,000 שקלים משכרם, וזאת לצד העובדה שנכון להיום לא הועברו בכלל תקנים חדשים ולפיכך המתווה כלל אינו ישים. ב-הר"י מאשימים את שר הבריאות בכך שהוא מתעקש על מתווה משרד הבריאות שלטענתם לא נותן מענה למתמחים במרכז הארץ, ואף הגדירו את המתווה כ-"מתווה של מנותקים".

סטודנטים ומתמחים מארגון המתמחים "מרשם" התפרצו למסיבת העיתונאים ותקפו את התנהלותה ומדיניותה של הר"י, אחד מהמתמחים אמר "הקמפיין ש-הר"י מנהלת עכשיו הוא קמפיין מכוער נגד מערכת הבריאות כולה, נגד המתמחים ונגד ציבור המטופלים. ב-1 באפריל חייבים לקצר את התורנויות, לא יכול להיות שהציבור בישראל ימשיך לקבל טיפול ממתמחים שעובדים 26 שעות ברצף. זה בושה". בארגון "מרשם" מאיימים כי אם המתווה לא ייושם כמתוכנן, המתמחים יחדשו את מחאתם, ישבתו מעבודתם ויצאו להפגין.

ממשרד הבריאות נמסר: תורנות של רופאות ורופאים מתמחים אורכת כיום 26 שעות ברצף, לעיתים כמעט ללא הפסקה. שעות העבודה הארוכות והמתישות פוגעות ברופאים המתמחים ועלולות לפגוע גם באיכות הטיפול הרפואי שמקבל הציבור. משרד הבריאות ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו ליישום המתווה שיתקן את העוול הארוך, ומזמין את כל הגורמים שבאמת רוצים בשיפור השירות למטופל, ובאמת נכונים לפעול למען תנאי העסקה הוגנים לרופאים המבצעים תורנויות ל"החליף דיסקט" ולהפוך שותפים במהלך היסטורי שישים קץ לעוול ארוך שנים.

משרד הבריאות ההסתדרות הרפואית מתמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד