כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הצלת חיים

בעקבות המצב: הצעת חוק מבקשת לשלש את האזרחים נושאי הנשק

כיום לוחמים משוחררים בעלי הכשרת רובאי של 07 ומעלה בלבד זכאים לרישיון נשק וזאת בתנאים מסויימים | הצעת החוק מבקשת לאפשר למשוחררים עם רובאי 05 ומעלה לקבל רשיון נשק | במידה והחוק יאושר, יגדל מספר האזרחים נושאי הנשק פי שלושה

בעקבות המצב: הצעת חוק מבקשת לשלש את האזרחים נושאי הנשק
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת חוק: משוחררים עם רובאי 05 ומעלה יוכלו לקבל רישיון נשק: ח"כ ניר ברקת (ליכוד) הגיש הצעת חוק חדשה שתאפשר ללוחמים משוחררים לשאת נשק ולנטרל מחבלים בכל רחבי המדינה ואמר כי: "בגל הטרור בירושלים שליש מהפיגועים סוכלו על ידי אזרחים חמושים, לוחם שסומכים עליו שיילחם בלבנון יוכל כאזרח לנטרל מחבל ולהציל חיים״. 

כיום, המשרד לביטחון פנים מגביל את היכולת של לוחמים משוחררים לקבל רשיון נשק. לפי התבחינים הקיימים, לוחמים משוחררים בעלי הכשרת רובאי של 07 ומעלה בלבד זכאים לרישיון נשק בתנאים מסויימים ובהתאם למקום המגורים. בחודש יולי האחרון הודיע השר לביטחון פנים בר-לב כי הוא מתכוון אף להחמיר עוד יותר את הקריטריונים לקבלת רשיון נשק.

הצעת החוק החדשה שהגיש ח״כ ברקת, ופורסמה לראשונה ע"י כתב המשטרה של "ישראל היום", איציק סבן, מבקשת לקבוע כי כל לוחם משוחרר בעל הכשרת רובאי 05 ומעלה, יוכל לקבל רשיון נשק בהתאם לתבחינים. אם החוק אכן יאושר, יגדל מספר האזרחים נושאי הנשק פי שלושה, דבר שלטענת ברקת יאפשר סיכול מהיר של כל מחבל והצלת חיי אזרחים חפים מפשע.

הזכאים בעלי הכשרת רובאי 07 הם לוחמי החוד בלבד מחטיבות חיל הרגלים והיחידות המיוחדות בלבד, וגם בהתאם לקריטריונים מוגבלים. לעומתם, לוחמי שריון, משמר הגבול, הנדסה קרבית, תותחנים, איסוף קרבי, לוחמי חיל הים ורבים אחרים בעלי הכשרה קרבית - אינם זכאים. כך למשל, לוחם משמר הגבול שעוסק במשימות הגנה בירושלים או יהודה ושומרון, לא זכאי עם שחרורו לשאת נשק, על אף ההכשרה שעבר.

ברקת כתב בדברי ההסבר להצעת החוק: "במגזר הערבי ישנם יותר מ-100 אלף כלי נשק בלתי חוקיים. מתוך מאגר כלי הנשק הבלתי חוקי הזה יצאו פיגועי טרור רצחניים".

לדבריו במשטרה טוענים שהמציאות המבצעית אינה מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות "משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות. אי לכך, נדרשת היערכות מחודשת לאתגרי הביטחון הלאומיים של מדינת ישראל, אשר תתבסס על מענה אזרחי שיסייע לגופי הביטחון כפי שהתרחש בגל הטרור שפקד את ירושלים ב-2015 כששליש מהפיגועים סוכלו על ידי אזרחים חמושים שמנעו מסעות רצח המוניים״.

 

ניר ברקת רשיון נשק פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד