י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ציון דרך היסטורי

המשלחת העסקית הרשמית הראשונה של ישראל למרוקו

המשלחת העסקית הרשמית הראשונה של ישראל הגיעה אמש למרוקו | השותפות בין שתי המדינות תביא להתפתחות הסחר ושיתוף הפעולה בענפי החקלאות, הציוד הרפואי, שירותי הרפואה, אנרגיות מתחדשות, דשנים, כימיקלים, כלי רכב וחלפים

המשלחת העסקית הרשמית הראשונה של ישראל למרוקו
שוק במרוקו צילום: pixabay

ציון דרך היסטורי ביחסי ישראל-מרוקו: המשלחת העסקית הרשמית של ישראל למרוקו, הגיעה אתמול אחה"צ לקזבלנקה והתקבלה על ידי ראשי הארגונים הכלכליים במדינה. זאת על רקע התחממות היחסים בין שתי המדינות, אשר לאחרונה חידשו את היחסים הדיפלומטיים ביניהן באופן רשמי. 

המשלחת כוללת את ראשי הארגונים העסקיים והכלכליים בישראל – יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, יו"ר מכון היצוא, איילת נחמיאס ורבין ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן.

במהלך הביקור הרשמי ייפגשו חברי המשלחת הישראלית עם ארגון הגג של העסקים במרוקו CGEM שיושב בקזבלנקה, עם אזור הסחר הגדול ביותר בטנג'יר TMSA, ועם המרכז הפיננסי של קזבלנקה CFC. כמו כן חברי המשלחת יבקרו בחברות תעשייה וחקלאות מתקדמות במרוקו.

יציאת המשלחת העסקית הישראלית הראשונה למרוקו מגיעה על רקע התחממות קשרי הסחר בין המדינות- לפני כשבועיים הגיעה לארץ המשלחת המרוקאית העסקית הגדולה ביותר אי פעם לישראל, עם כ- 80 אנשי עסקים מרוקאים, במטרה לחזק את יחסי הסחר בין שתי המדינות, והארגונים הכלכליים הישראליים ערכו למענם כנס גדול בתל אביב. כמו כן, שתי המדינות החלו באופן רשמי לעודד את התיירות למרוקו וישראל, ובמסגרת זו הושקו לאחרונה טיסות ישירות של חברות ישראליות ומרוקאיות מתל אביב לקזבלנקה ומרקש, אשר לוו בקמפייני פרסום ארציים.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר התייחס ליציאת המשלחת ואמר כי "המשלחת העסקית הראשונה של ישראל למרוקו הנה אירוע מרגש והיסטורי. העם המרוקאי מעוניין בשלום אמיתי ובר קיימא ועל כן הנני מאמין כי ההתחממות המחודשת של היחסים בין שתי המדינות רק תלך ותתחזק, ותבוא לידי ביטוי גם בגידול משמעותי בסחר בין מרוקו לישראל, שכיום הנו נמוך יחסית. המרוקאים מתעניינים מאוד במה שיש לתעשייה הישראלית להציע ולכן אין לי ספק כי מהר מאוד אנחנו נראה הרבה חברות ישראליות בקשרי מסחר חדשים ופורים עם מרוקו. במשלחת זאת נזרע את הזרעים למשלחות רבות אחרינו ולעסקים פוריים בין המדינות".

לפי נתוני הלמ"ס היקף הסחר הישיר בין ישראל למרוקו זינק בשנה האחרונה בכ - 84% והגיע לכ-42 מיליון דולר.

היצוא למרוקו גדל בשנת 2021 בכ-147% לכ-31 מיליון דולר והתמקד בעיקר בענפים הבאים: כלי טיס וציוד הובלה (כ- 61%), מוצרים כימיים (15%) ומוצרי פלסטיק וגומי (14%).

היקף היבוא ממרוקו, לפי פרסום הלמ"ס, הגיע אשתקד לכ-11 מיליון דולר והתמקד בעיקר בענפי הלבוש והמזון.

להערכת מכון היצוא, פוטנציאל היצוא העתידי למרוקו נאמד בכ-250 מיליון דולר לשנה.

 

 

מרוקו אנשי עסקים משלחת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד