כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפרשן בביקורת על הממשלה

"עדיין לא נפל האסימון בנוגע לחומרת המצב בסוגיות ביטחון הפנים"

הפרשן הצבאי הבכיר מעביר ביקורת על תפקודו של בנט בכל הנוגע לביטחון הפנים. "כשקוראים את הודעת לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט בנוגע לתוכנית הפעולה הנדרשת לטיפול בגל הטרור הנוכחי, מבינים שעדיין לא נפל האסימון אצל מקבלי ההחלטות בנוגע לחומרת המצב בסוגיות ביטחון הפנים". כך כותב הבוקר הפרשן הבכיר יוסי יהושוע

"עדיין לא נפל האסימון בנוגע לחומרת המצב בסוגיות ביטחון הפנים"
מחאה בחדרה צילום: פלאש 90

לאחר שני הפיגועים האחרונים, בבאר שבע ובחדרה. שם נהרגו שישה בני אדם ונפצעו עוד לפחות 15 בני אדם, כותב הפרשן הצבאי הבכיר יוסי יהושוע, בידיעות אחרונות. כי "המחדל המודיעיני המהדהד - שלו (של בנט) היא תוצאה טרגית מיידית - הוא ביטוי למחדל הפקרת ביטחון הפנים שתוצאותיו עלולות להיות רצחניות אף יותר. בנט וגנץ מתנגדים להרס בתי מחבלים ישראלים והעריכו שהצעד ייתקל בקשיים משפטיים, ובשביל המהלכים שנותרו לא צריך היה דיון חירום".

יוסי יהושוע כותב: "השב"כ כפוף אליו, עד היום הוא (בנט) לא תקצב את המשמר הלאומי, לא הוסיף את התקנים הנדרשים למשטרה ולמג"ב, המפכ"ל דיבר על צורך ב-5,000 שוטרים ובמקרה הטוב יקבל 1,000, וכלל המוכנות ל"שומר החומות 2" - שלדעת כלל גורמי הביטחון יהיה חמור הרבה יותר - היא עליו".

הפרשן הבכיר מציין את כמות האדירה של אמצעי הלחימה, ומזכיר את הסרטון שצילמו המחבלים מבעוד מועד, והעובדה שאחד מהם אף נעצר בעבר, "כשבוחנים את כל אלה מבינים עד כמה האירוע הזה, שעלה ביוקר ושולם בחייהם של שני לוחמי מג"ב, היה עלול להסתיים בטבח המוני שהיה מוביל גם להדחות בשב"כ".

בשב"כ מבינים ומודים בכישלון אבל טוענים שידיהם קשורות ביחס לערביי ישראל לעומת הטיפול בטרור מחבלים מיהודה ושומרון. הם מסבירים שהראיות שנדרשות מהם להציג במעצרים מנהליים לאזרחים עם תעודת זהות כחולה הן ברף גבוה משמעותית, וכי מערכת המשפט סלחנית לגביהם. אתמול הציעו אנשי השב"כ לבחון את סוגיית הריסת הבתים של המחבלים הישראלים, אולם כשהנושא עלה לדיון בהערכת המצב שערכו ראש הממשלה בנט ושר הביטחון בני גנץ - הם הביעו התנגדות למהלך בטענה כי הוא עלול להביא להבערת השטח, והעריכו כי הצעד ייתקל בקשיים משפטיים. הנושא ירד מהפרק.

מניסיונו בסיקור אירועים כותב יהושוע: כי צריך "תגבור כוחות בשטח והחזרת נשק ללוחמים שיוצאים הביתה. בשביל שני המהלכים הללו לא צריך דיון חירום. למשטרה אושר גיוס מילואים של שלוש פלוגות מג"ב. מדובר בדיוק באותה כמות שאושרה מראש במסגרת ההכנות לחודש הרמדאן ותואמה ותוקצבה מבעוד מועד בלי כל קשר לשני הפיגועים האיומים".

"המחדל המודיעיני המהדהד שלו תוצאה טרגית מיידית, הוא ביטוי למחדל הפקרת ביטחון הפנים שתוצאותיו עלולות להיות רצחניות אף יותר. והסיבה ברורה: מאז מבצע שומר החומות הממשלה הזו לא עושה את הנדרש ולא מפיקה את הלקחים".

"האיום האסטרטגי על מדינת ישראל עומד ממש לפנינו, ויש לפעול בהתאם, ומיד, בגיוס כל זרועות הביטחון".

יוסי יהושוע ידיעות אחרונות פרשן בכיר משטרה בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד