י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נערכים לתקיפה

פוטין שיגר אלף שכירי חרב של "כוח וגנר" לאוקראינה

"הצבא הפרטי" של ולדימיר פוטין, המונה יותר מ-1,000 שכירי חרב, נפרס במזרח אוקראינה, הלוחמים מקווים להצליח למקד מחדש את פלישת רוסיה שנעצרה בחלק זה של המדינה, כך אומרים ראשי המודיעין וההגנה הבריטיים

פוטין שיגר אלף שכירי חרב של "כוח וגנר" לאוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

המודיעין הבריטי מאמין שקבוצת כוח וגנר, הצבא הפרטי של פוטין, נמצא באוקראינה, לאחר שכוחות רוסים ספגו אבדות כה כבדות, כאשר על פי אוקראינה נהרגו יותר מ-17,000 חיילים רוסים.

בתדרוך המודיעיני האחרון שלו אמש (שני) בלילה, אמר דובר משרד ההגנה הבריטי, כי: "החברה הצבאית הפרטית הרוסית, קבוצת וגנר נפרסה במזרח אוקראינה, הם צפויים לפרוס יותר מ-1,000 שכירי חרב, כולל מנהיגים בכירים של הארגון, כדי לבצע פעולות לחימה".

ראשי ההגנה הוסיפו: "בשל אבדות כבדות ופלישה שנעצרה ברובה, רוסיה נאלצה בסבירות גבוהה לתעדף מחדש את אנשי וגנר לאוקראינה על חשבון הפעולות באפריקה ובסוריה". הדיווח מגיע לאחר שראשי ההגנה של בריטניה אמרו כי חייליו של פוטין לא השיגו שינוי משמעותי ב-24 השעות האחרונות של יום ראשון האחרון בתפיסת השטח באוקראינה.

בשבוע החמישי למלחמה, הם הדגישו כי ההתקדמות הרוסית נעצרה על ידי התנגדות אוקראינית אגרסיבית, חוסר מומנטום, מורל ירוד בקרב חיילים ובעיות לוגיסטיות מתמשכות. גם אם הוא יוכל לכבוש את מזרח אוקראינה, צבא רוסיה מסתכן במלחמת התקוממות - גרילה במשך שנים רבות, כפי שקרה באפגניסטן עבור הכוחות הסובייטים, כמו גם מאוחר יותר לכוחות בראשות ארה"ב.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין שכיר חרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד