ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נוקמים בשוויצרים

רוסיה החרימה שעונים בשווי מיליוני דולרים: "בעיות מס"

סוכנים רוסים החרימו שעוני יוקרה שיוצרו על ידי חברה שוויצרית, מהלך שנחשב כנקמה של הקרמלין לאחר שממשלת שוויץ הטילה סנקציות כלכליות בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה

רוסיה החרימה שעונים בשווי מיליוני דולרים: "בעיות מס"
שעון. אילוסטרציה צילום: Pixabay

על פי דיווחים בשווייץ, סוכנים רוסים החרימו שעוני יוקרה שיוצרו על ידי החברה השוויצרית Audemars Piguet, כנקמה של הקרמלין לאחר שממשלת שוויץ לראשונה לא נותרה ניטרלית, והטילה סנקציות כלכליות בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה. סוכני השירות החשאי של רוסיה, ה-FSB, לקחו את השעונים במהלך פשיטה על חברת בת מקומית של 'אודמארס פיגאט'. שווי הסחורה שנתפסה שווה ערך לכמה מיליוני דולרים.

גורמים רשמיים ברוסיה אמרו שהשעונים נתפסו עקב עבירות מכס, אך הרשויות בשוויץ לא קנו את ההסבר. בכירים במחלקת החוץ השוויצרית אמרו בתזכיר חסוי כי הפשיטה הייתה "ככל הנראה אמצעי דיכוי שרירותי בתגובה לסנקציות", כך דיווחו כלי תקשורת בשוויץ.

התקרית התרחשה שבועות לאחר ששווייץ נטשה את מסורת הניטרליות שלה והצטרפה לאיחוד האירופי בהפעלת סנקציות נגד רוסיה. המדינה אסרה על ייצוא של מוצרי יוקרה לרוסיה כחלק מכמה פעולות שנועדו להגביר את הלחץ הכלכלי על הקרמלין להפסיק את האלימות ההולכת וגוברת באוקראינה.

החברה נקטה פעולה משלה כדי להגיב למלחמה. יצרנית שעוני היוקרה הפסיקה את פעילות הקמעונאות ברוסיה מאז 8 במרץ. משרד החוץ של שוויץ סירב להגיב ספציפית על התקרית, בציינו את הצורך "להבטיח את בטיחותם של עובדי החברות הללו".

רוסיה ייבאה כ-280 מיליון דולר בשעוני יוקרה מתוצרת שוויץ בשנת 2021, לפי הפדרציה של תעשיית השעונים השוויצרית. רוסיה דורגה בשנה שעברה כשוק ה -17 בגודלו בעולם לשעונים. בימים הראשונים של המלחמה, על פי הדיווחים, הרוסים קנו מוצרי יוקרה כמו תכשיטים ושעונים. חברות רבות מאירופה שפעלו ברוסיה, ניתקו מאז את הקשרים עם רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה שעונים בדיקת מכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד