ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לוקחים את הבירה

חשש בהיינקן: רוסיה תשתלט על העסקים בגלל העזיבה

חברת הבירה 'הייניקן' הביעה דאגה שהקרמלין ינסה להשתלט על המפעלים המקומיים שלה, לאחר שהיא הודיעה שהיא מתכננת לצאת מרוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. עם זאת, הייניקן בכל זאת תשמור על פעילות מוגבלת ברוסיה בשל החשש שנשיא רוסיה פוטין עלול להלאים את העסק כנקמה

חשש בהיינקן: רוסיה תשתלט על העסקים בגלל העזיבה
חביות בירה צילום: unsplash

ענקית הבירה ההולנדית, 'הייניקן' מתכננת למכור את עסקיה ברוסיה לאחר שסקירה אסטרטגית הגיעה למסקנה שהיא "כבר לא מתפקדת בסביבה הנוכחית". עם זאת, הייניקן בכל זאת תשמור על פעילות מוגבלת ברוסיה בשל החשש שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להלאים את העסק כנקמה.

"אנו שואפים להעברה מסודרת של העסק שלנו לבעלים חדש תוך ציות מלא לחוקים הבינלאומיים והמקומיים", נמסר בהיינקן בהצהרה. "כדי להבטיח את הבטיחות והרווחה השוטפת של העובדים שלנו וכדי למזער את הסיכון של הלאמה, הגענו למסקנה שחיוני שנמשיך בפעילות שהצטמצמה לאחרונה במהלך תקופת המעבר הזו".

הייניקן פרסמה את הצהרתה מספר שבועות לאחר שפוטין תמך בתוכנית "להחיל ניהול חיצוני" לחברות מערביות שעוזבות את רוסיה בתגובה לפלישה "ולאחר מכן להעביר את המפעלים הללו לאלה שרוצים לעבוד". היינקן הודיעה בעבר כי תעצור את המכירות, הפרסום והייצור ברוסיה, וכן תעצור את כל ההשקעות והיצוא החדשות למדינה.

"בכל הנסיבות אנו מבטיחים ששכרם של 1,800 העובדים שלנו ישולם עד סוף 2022 ונעשה כמיטב יכולתנו כדי לשמור על העסקתם העתידית", הוסיפו גורמים בחברה. יותר מ-400 חברות מערביות כבר עזבו את רוסיה בגלל מלחמת אוקראינה, כאשר רבות מהן ציינו קשיים מבצעיים או התנגדות מוסרית למלחמה כזרז להחלטותיהן.

מלחמת אוקראינה רוסיה בירה הולנד הייניקן סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד