י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נלחמים על החיים

אוקראינה טוענת לטיהור העיר אירפין מנוכחות רוסית

בימים האחרונים נטען שהשליטה של רוסיה על העיר חרסון החלה להתערער, במריופול נמשכים הקרבות האינטנסיביים, ונראה שרוסיה עומדת להשלים את כיבושה בקרוב, המסדרונות ההומניטריים לבריחת תושבים מהעיר לא נפתחו מחשש לפרובוקציה רוסית

אוקראינה טוענת לטיהור העיר אירפין מנוכחות רוסית

גורמים רשמיים באוקראינה הודיעו אתמול (שני) כי הצליחו להדוף את הכוחות הרוסיים מהעיר אירפין שבפרברי קייב, אחרי שבועות ארוכים של לחימה עיקשת. במהלך הלחימה נחרבו בניינים רבים בעיר עד היסוד, וההערכה היא שייקח זמן רב עד שתשוקם ותהיה ראויה למגורים.

ראש העיר אירפין פרסם אתמול הודעה מצולמת אותה מסר מתוך רכב משוריין שסייר באירפין החרבה. הוא החמיא לצבא ולהנהגה של אוקראינה על עמידה עיקשת ואיתנה אל מול הכובש הרוסי, אבל הזהיר את התושבים שנמלטו שלא ימהרו לחזור, משום שהמצב באזור עדיין אינו יציב ובטוח. לדבריו, צבא אוקראינה עבר לעמדות קדמיות יותר, ומשם הוא ממשיך להילחם בחיילי צבא רוסיה ולהדוף אותם.

עם זאת, פגזים ורקטות עדיין נוחתים ברחבי העיר. בנוסף להישג באירפין הודיעה אוקראינה על שחרורם של כמה כפרים נוספים באזור, בהם גם הכפר רודניצקי.

באחד התיעודים המגיעים מאוקראינה, נראית שיירה של טנדרים מסוג 'טויוטה' ודומיהם, כשהם מרוחים בבוץ לשם הסוואה, מסומנים באות Z כמו כל כלי הלחימה הרוסיים באוקראינה, ועל הארגז הפתוח שלהם הותקנו מקלעים עם לוח הגנה מאולתר מפלדה, שמאחוריו אמור החייל המתפעל את המקלע להסתתר. מדובר בהשמשת כלי רכב אזרחיים והפיכתם לכלים צבאיים, בטקטיקה המוכרת בעיקר מארגון הטרור דאע"ש ומארגוני טרור נוספים.

ההערכה היא כי רוסיה סובלת מאובדן של המוני טנקים ומשוריינים, מה שמאלץ אותה לאלתר פתרונות הלקוחים מעולמם של ארגוני טרור חסרי אמצעים. יתכן גם שמדובר בנסיון רוסי לעבור לכלי רכב קלים וניידים יותר, אולי הם יצליחו במקום שבו נכשלו הכלים הכבדים והמסורבלים. ובעוד אוקראינה מדווחת על הישגים וצבא רוסיה מתגלה בעליבותו, מצליחים הרוסים לרשום הישגים נוספים בקרב על מריופול. מומחים צבאיים מעריכים כי העיר צפויה ליפול לידי רוסיה באופן מלא בימים הקרובים, ונראה שרוסיה אכן משקיעה מאמצים אדירים בנסיון לכבוש אותה.

 

אתמול דווח כי נשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב, שנחשב לעושה דברו של פוטין, הגיע לחזית הלחימה במריופול כדי לפקד בשדה הקרב על אנשי הגדוד הצ'צ'ני של צבא רוסיה. קדירוב כבר סייר בזירות קרב אחרות באוקראינה, ויתכן שהגעתו למריופול נעשתה במטרה לקצור את פירות הנצחון ולהעצים את המיתוג של הגדוד הצ'צ'ני כגדוד לוחם יעיל וחסר עכבות. באותו הקשר דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העלה אתמול את דרגתו הצבאית של קדירוב הצ'צ'ני ל'ליוטנט גנרל'.

באוקראינה מציינים כי עד כה כבר חוסלו כמה גנרלים רוסים בקרבות, ואוקראינה לא תתנגד להוסיף גם את קדירוב לרשימה. יצוין כי למרות התיעודים הקשים שהתפרסמו שלשום ובהם נראים חיילים אוקראיניים יורים ברגליהם של שבויים רוסיים בלתי חמושים, בתקשורת העולמית לא הייתה התייחסות לעניין.

יש מי שטוענים באוקראינה כי מדובר בתיעוד שבויים על ידי הרוסים. גם אתמול פורסם תיעוד של אוקראיני המוציא להורג שבוי רוסי, אבל גם במקרה זה המהימנות של התיעוד וזהויות המצולמות בו אינה ברורה. כלי התקשורת באוקראינה דיווחו אתמול כי הממשלה ביטלה את המסדרון ההומניטרי שאמור לאפשר בריחה ממריופול ללא פגע, בגלל החשש שרוסיה מתכננת פרובוקציה ופגיעה המונית באזרחים הנמלטים.

מלחמת אוקראינה רוסיה צצניה קייב דאע''ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד