כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פוטין חושש

הקרמלין חסם ראיון של זלנסקי עם עיתונאים רוסים

עיתונאים רוסים ראיינו את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אך גילו כי הקרמלין חסם את שידורו. לתקשורת הרוסית נאמר על ידי הממשלה לא לפרסם את הריאיון. "רוסקומנדזור" זרוע הצנזורה של הקרמלין, הוציאה הנחיה לכלי תקשורת במדינה להתעלם מהריאיון. היא גם אמרה שהיא תחקור את העיתונאים

הקרמלין חסם ראיון של זלנסקי עם עיתונאים רוסים
זלנסקי ברחובות קייב צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי שוחח באמצעות זום עם ארבעה עיתונאים, טיקון דזיאדקו, מיכאיל זיגר ועיתונאים רוסים עצמאיים אחרים במשך כ-90 דקות ביום ראשון האחרון. על פי קטע מהריאיון שהועלה לטוויטר על ידי כתבת CNN ביאנה גולודריגה, זלנסקי אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא ציפה שהצבא האוקראיני יביע התנגדות כה עזה לפלישה לארצו.

פוטין הורה לצבאו לפלוש לאוקראינה לפני יותר מחודש. מאז, הצבא הרוסי תקוע במדינה לאחר שהתקדמותו הראשונית נעצרה. לדברי גולודריגה, זלנסקי תיאר את המצב הקשה בעיר הנמל מריופול שבדרום אוקראינה, שעברה הפצצה רוסית כבדה.

"העיר נמצאת תחת סגר רוסי, אזרחים לא יכולים לעזוב, והנמל ממוקש", סיפר הנשיא האוקראיני. "זה אסון הומניטרי. לא ניתן להכניס מזון, תרופות או מים לאור ההפצצה המתמשכת".

אך כאמור לתקשורת הרוסית נאמר על ידי הממשלה לא לפרסם את הריאיון, כך על פי הניו יורק טיימס."רוסקומנדזור" - זרוע הצנזורה של הקרמלין, הוציאה הנחיה לכלי תקשורת במדינה להתעלם מהריאיון. היא גם אמרה שהיא תחקור את העיתונאים, שרובם נמצאים מחוץ לרוסיה, כדי "לקבוע את אחריותם".

ולדימיר סולוביוב, אחד העיתונאים שראיינו את זלנסקי, כותב לעיתון "קומרסנט" במוסקבה, אם כי לא ברור אם סולוביוב היה ברוסיה בזמן שניהל את שיחת הזום עם הנשיא האוקראיני. הקרמלין חתם על חוק צנזורה המאיים על עונשי מאסר לכתבים שמפיצים את מה שהוא מכנה "חדשות מזויפות" על המערכה הצבאית באוקראינה.

רוב ערוצי החדשות המערביים הפסיקו לדווח מהמדינה או הוציאו את הצוות שלהם. וזאת עקב הצעת חוק, שעברה במהירות על ידי שני בתי הפרלמנט שבשליטת הקרמלין ונחתמה על ידי פוטין, ומטילה עונשי מאסר של עד 15 שנים למי שמפיץ מידע הנוגד את הנרטיב של ממשלת רוסיה בנוגע למלחמה.

ולדמיר פוטין תקשורת ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד