י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פגיעה ומכשלה אדירה"

שר הבריאות לבתי החולים: לאפשר הכנסת חמץ בפסח

שר הבריאות ביקש במכתבו לבתי החולים לכבד את החלטת בג"ץ, וזאת לאחר שבבית החולים הדסה נערכו לעקוף את ההחלטה ולבקש מהציבור שלא להכניס חמץ לשטח בית החולים. ח"כ מקלב: "השר מכניס אג'נדות אישיות על חשבון בריאות הציבור"

שר הבריאות לבתי החולים: לאפשר הכנסת חמץ בפסח
"שר הבריאות ניצן הורביץ חותם על הסכם "מסדרון ירוק לאיחוד האמירויות צילום: משרד הבריאות

לאחר שנודע כי בכוונת הנהלת בית החולים הדסה להנחות את עובדי ובאי בית החולים שלא להכניס חמץ בפסח לשטח בית החולים, שר הבריאות ניצן הורביץ שלח היום (שלישי) מכתב למנהלי בתי החולים ברחבי הארץ, בו הוא קורא לבתי החולים לכבד את החלטת בג"ץ שקבעה כי אין למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח.

על פי פסיקת בג"ץ, אין להטיל איסורים כלשהם על הכנסת חמץ בפסח לשטחי מוסדות רפואיים, אך בהדסה התכוונו להתגבר על פסיקה זו ע"י דיילים שיעמדו בכניסה לבית החולים ויבקשו מהציבור בנימוס שלא להכניס חמץ.

במכתבו למנהלי בתי החולים כתב הורביץ "מחובתנו לאפשר לכל מטופל לנהוג על פי דרכו, ללא כפייה" והוסיף "המטופלים ששוהים במוסדות הבריאות בישראל ובני משפחותיהם לבטח היו שמחים לבלות את החג ולסעוד עם יקיריהם בבתיהם, ולא בבית החולים. משום כך עלינו לשמור על רווחתם וכבודם של מי שמעוניינים לקיים את מצוות החג, וגם על רווחתם וכבודם של מי שאינם חפצים בכך".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף את שר הבריאות ואמר "לצערנו שר הבריאות מכניס את האג’נדות האישיות שלו למשרד הבריאות על חשבון בריאות הציבור. רוב העם בישראל שומר מחמץ בפסח, ושר הבריאות מונע מאנשים דתיים ומסורתיים מלקבל טיפול רפואי בבתי החולים בחג הפסח". והוסיף כי "זוהי לא רק פגיעה בצביון המדינה אלא גם באופן המעשי זו מכשלה אדירה, – לא ניתן לתת כשרות לפסח במקום בו מכניסים חמץ. איך ניתן לראות את ליל הסדר בבתי החולים כאשר משהו יבוא עם פיתה פלאפל?!"

יו"ר מפלגת 'נעם', חבר הכנסת אבי מעוז, תקף: "מתבררת יותר ויותר ההבנה שחברי הקואליציה לא יעצרו עד להשגת מטרתם והיא - הריסת הזהות היהודית של מדינת ישראל. שוב הורוביץ מנסה לכפות בצורה דורסנית את תפיסת העולם האנטי-יהודית שלו. מאיפה עזות המצח של השר הורוביץ? למה מפריע לשר הבריאות שבתי החולים מבקשים לכבד את הציבור היהודי?".

מבית החולים הדסה נמסר: "מתוך התחשבות בכל באי המרכז הרפואי, הציבור הנכנס בשעריו יתבקש בנימוס להימנע מהכנסת חמץ. מאבטחי בית החולים לא יעסקו בכך אלא דיילים. אנו בטוחים כי רוב רובו של הציבור יענה בחיוב לבקשה ויפגין רגישות כלפי האחר".

ניצן הורוביץ פסח בג"ץ חמץ בפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד