ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
פוטין מתקפל?

מוסקבה "תצמצם פעילות צבאית" באזור קייב

משלחות אוקראיניות ורוסיות נפגשו באיסטנבול לסבב חדש של שיחות שלום, בעוד הלחימה נמשכת ברחבי אוקראינה, רוסיה הודיעה כי תצמצם את הפעילות בקייב ובעיר צ'רניהיב, כדי "להגביר את האימון בין הצדדים"

מוסקבה "תצמצם פעילות צבאית" באזור קייב
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

בשעות האחרונות התנהלו שיחות בין אוקראינה רוסיה בניסיון להגיע להפסקת אש או להסכם שלום בין הצדדים, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול שהוא מוכן לדון בניטרליות של ארצו כדי להביא לסיומה של המלחמה "ללא דיחוי". עם זאת, במהלך סוף השבוע, הוא אמר שהוא לא יקריב את השלמות הטריטוריאלית של ארצו.

בינתיים, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר שמוסקבה לא יכולה לדבר על "התקדמות עדיין", אך אמר "עצם העובדה שהוחלט להמשיך את השיחות היא בהחלט חשובה". רוסיה הודיעה כי תצמצם את הפעילות בקייב ובעיר צ'רניהיב, כדי "להגביר את האימון בין הצדדים".

רוסיה תצמצם באופן "דרסטי" את הפעילות הצבאית ליד בירת אוקראינה קייב ובעיר צ'רניהיב הסמוכה, כך אמר היום (שלישי) סגן שר ההגנה הרוסי אלכסנדר פומין. פומין הודיע ​​על ההחלטה בהצהרה מאיסטנבול, שם התנהלו שיחות שלום בין משלחות רוסיות ואוקראיניות. דבריו שודרו בערוץ הרוסי "רוסיה-24". הוא אמר כי: "המטה הכללי של הכוחות המזוינים הרוסים ידווח על ההחלטה ביתר פירוט עם החזרה של המשלחת הרוסית מאיסטנבול למוסקבה".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי רוסיה תשקול שימוש בנשק גרעיני רק אם יהיה איום על "קיומה של המדינה בארצנו". עם זאת, הוא אמר כי "כל תוצאה" של פלישת רוסיה לאוקראינה לא תהיה "סיבה לשימוש בנשק גרעיני". לדבריו, למוסקבה יש "תפיסה ביטחונית שקובעת בבירור שרק כאשר יש איום על קיומה של המדינה, במדינה שלנו, אנחנו יכולים להשתמש, ונשתמש בנשק גרעיני כדי לחסל את האיום על קיומה של המדינה שלנו".

בינתיים הלחימה באוקראינה נמשכת, לפחות 7 בני אדם נהרגו לאחר שתקיפה רוסית פגעה בבניין הממשל האזורי בעיר מיקולאיב שבדרום אוקראינה, כך נמסר משירות החירום של אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה קייב טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד