כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פיגוע רצחני בעיר התורה

תיעוד מהזירה בבני ברק: זעם וקריאות לנקמה

דקות לאחר הפיגוע הקשה בבני ברק החלו התושבים ההמומים להתאסף בזירה ולנסות להבין את שהתרחש. שעה קלה לאחר מכן, כשכלי התקשורת במקום, התושבים צעקו פה אחד "מוות לערבים" וקראו בשמו של ח"כ בן גביר. צפו

תיעוד מהזירה בבני ברק: זעם וקריאות לנקמה
זירת הפיגוע בבני ברק צילום: צילום מסך

תושבי בני ברק הוכו בתדהמה כשגילו הערב (שלישי) שהטרור הגיע לפתח ביתם. שעה קלה לאחר הפיגוע הקטלני שהתרחש בבני ברק ובו נהרגו חמישה אזרחים, תושבים החלו להתאסף במקום הפיגוע ברחוב ז'בוטינסקי סמוך למקום בו הוא פוגש את רחוב הרב שך (הרצל לשעבר) בבני ברק ותוך דקות קלטו מצלמות התקשורת שהחלו להצטבר במקום, את התושבים הזועמים בקריאות "מוות לערבים".

בהמשך החלו להישמע בפי ההמון שמו של חבר הכנסת איתמר בן גביר מהציונות הדתית, זה שרק לפני מספר ימים התעמת בזירת הפיגוע בחדרה עם השר לבטח"פ עמר בר לב, ותקף אותו על הפצת הנראטיב "אלימות המנחלים".

חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי הערב (שלישי) בשכונת פרדס כץ בבני ברק. מותם של ארבעה מהנפגעים נקבע בשטח ושל פצוע נוסף בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. כוחות משטרה גדולים בזירה.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל, תושב ג'נין, הגיע רוכב אופנוע ביצע ירי לעבר אזרחים בשתי זירות. המחבל נוטרל ע"י כוחות הביטחון.

זאבי פישמן, חובש איחוד הצלה הוסיף ותיאר: "הענקנו סיוע לנפגע מירי שפונה לבית החולים במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן - היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

חובש מד"א ליפא הירש, שטיפל בפצועים סיפר: "שמענו את היריות מתחנת מד"א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו. כ- 100 מטר משם בהמשך הרחוב ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו, צוות מד"א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש. יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים בשעה 22:00 התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה וגורמים נוספים.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין קרא בראיון ל'ערוץ 12': "מבקש מכל תושבי העיר להישאר בבתים כשיש עדיין חוסר וודאות, האנשים שנמצאים בזירה אלו רק כוחות המשטרה ומד"א".

 

פיגוע ירי פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד